Met Tracy rondgetoerd - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Annamarie Woudstra - WaarBenJij.nu Met Tracy rondgetoerd - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Annamarie Woudstra - WaarBenJij.nu

Met Tracy rondgetoerd

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annamarie

27 Oktober 2008 | Australië, Noosa Heads

Allereerst zal ik Tracy even uiteleggen: dat is de naam van de auto:p;)
En dan nu een berichtje voordat k de toeristische plaatsjes verlaat. want vandaag is het zover dan gaat Annamarie Woofen (werken tegen kost en inwoning)! Ik zit nu in Noosa en daar wordt ik opgehaald. Hoe ik terecht kom in Noosa is een lang verhaal dus hier komt t.

Zondag ben k met de bus van Byron Bay naar Brisbane gegaan. In Brisbane zaten al 2 jongens (Ruben en Mark) van onze jumbogroep dus ben k bij hun in het hostel gegaan. Maar ja Brisbane is weer een grote stad en Annamarie houdt niet zo van grote steden. dus na een paar dagen had ze het wel weer gezien:)! Die dinsdag hadden mark en ruben Tracy gekocht en toen leek het me dus wel leuk om met hun mee te gaan de bush bush in. er zat een tent en alles bij dus was perfect! Woensdag zijn we op weg gegaan. Eindelijk de stad uit en de natuur in! zijn we langs allemaal uitkijkpostjes gegaan en hebben veel mooie plekjes gezien:D! Aan het eind van de middag wilden we dus ergens gaan wildkamperen, want ja dat doet een echte backpacker dan natuurlijk ook. maar het was overal echt onwijs druk met toeristen en stonden er weer van die bordjes dat je daar je tent niet mocht opzetten enz... Dus we hadden het al bijna opgegeven toen we het aan een local gingen vragen die ons gelijk vertelde waar we het beste heen konden gaan en wat gelukkig ook niet ver was. toen kwamen we dus in een of ander groot bos terecht waar alleen een gravelweg doorheen ging. na daar een btje rondgetoerd te hebben hadden we een leuke plek gevonden om ons tentje op te zetten en daar moesten we echt mee opschieten want het werd al donker en we hadden natuurlijk niet veel licht bij ons. maar dat ging allemaal heel soepel (met dank aan al mijn kampeervakanties;)) en toen wilden we lkkr eten gaan koken, want we hadden ook een gasbrandergeval. maar ja dat ging jammer genoeg niet door, want we wisten niet precies hoe het werkte en omdat t ondertussen al donker was konden we dat ook niet echt uitzoeken... dus jammer maar helaas het werd een boterham met pindakaas (wat ook nog heel lkkr was hoor:p)! Daarna een kampvuurtje gebouwd en dus echt wildgekampeerd:D.

De vlgnde dag zijn we naar de Australian Zoo geweest (van Steve Irwin) wat echt onwijs mooi was. ik was dus in Sydney ook naar zon wildlife gedoe geweest, maar dat was echt nix in vergelijking met deze dierentuin. Hij was echt supergroot en ze hadden er echt van alles. Ook mocht je gewoon de kangoroos eten geven en aaien en zelfs een koala mogen aaien (in wildlife moest je 30 dollar extra betalen om er alleen al mee op de foto te gaan.) Dus ja hebben we ons weer prima vermaakt. daarna zijn we naar Noosa gereden wat een niet zo groot en ook niet heel erg toeristisch plaatsje is. daar hebben we eerst op een of andere familiecamping gekampeerd, maar de vlgnde dag zijn we naar een veel leukere goedkopere en mooiere camping gegaan aan het strand. Die is echt helemaal super:D:D Je komt je tentje s ochtends om 7 uur uitrollen trekt je bikini aan en neemt een duik in het water. beter kan je toch niet wakker worden?;)

Maar toen kwam het vlgnde probleem, want ja het werd weer zaterdag en op zaterdag zit altijd alles vol.... dus we konden daar niet meer kamperen. Geen probleem dachten wij, gaan we gewoon op de camping staan waar nog een plekje vrij is en dan kijken we wel of er iemand komt. dat ging op zich helemaal goed totdat we hadden gegeten en trgkwamen bij Tracy!! stond er iemand anders naast ons en die zei dus dat dat hun plekje was. dus ja toen moesten we wel weg... hebben we gewoon ergens bij een picknickplaatsje bij het strand de auto geparkeerd en daar het tentje naast opgezet:D. Onze 2e keer wildkamperen! En gelukkig weer niet gepakt:D! Het voordeel (of nadeel is maar net hoe je het bekijkt:p) van in een tent slapen is dus dat je s ochtends echt supervroeg weer wakker wordt, omdat het superwarm wordt in de tent. en dan bedoel ik niet om 9 uur of zo, maar echt zodra de zon opkomt is het gewoon heet. dus dat is rond half 7/ 7 uur. Dus dat was die ochtend ook zo. Wij snel het tentje ingepakt en naar het strand gegaan om nog wat bij te slapen. was het druk op het strand!! om 7 uur sochtends:s!! heel vaag, maar iedereen is er hier dus altijd supervroeg bij!

Zaterdag had ik btw ook nog gejetskied!!! Eindelijk:D!! was echt supergaaf!! Gewoon een half uurtje ff crossen op zon ding. Wilde het al elke keer, maar dus nooit gedaan en nu wel:D!

Zondag hadden we weer gewoon op onze capming gekampeerd. Het is daar echt zo supermooi, maar dat zal je wel aan de foto's zien:). Ik vind kamperen iig echt helemaal super! Eigenlijk veel beter dan die hostels, maar ja ik had nou eenmaal bedacht om met de bus australie rond te reizen dus ja dat is ook prima:D.
Heb trouwens wel een paar x in de auto gereden en tja voor degene die het niet weten, in Australie rijden ze links!! maar op zich valt het wel mee met het wennen, omdat het stuur en alles ook aan de andere kant zit heb je het niet heel erg door. en de auto is een austomaat dus je hoeft tenminste ook niet met links te schakelen:D. het enige irritante zijn de knipperlichten, want normaal doe je die dus met links, maar ja dat is ook omgedraaid dus bij elke bocht gaan de ruitenwissers aan ipv de knipperlichten:p!! maar was iig wel ff leuk om gedaan te hebben (maar 2 stoeprandjes geraakt of zo, valt best mee toch peter;))

Vrijdag had ik gebelt naar mn Woofadres, omdat ik nog steeds geen mail meer van ze gehad had en toen zei die man aan de telefoon van dat ie maandag naar Noosa ging en dan mij dus gelijk kon meenemen naar hun huisje! Dus ik helemaal blij natuurlijk, want wil wel eens lkkr tussen de locals blijven. het is een gezin met 3 kinderen en ze hebben een B&B en allemaal dieren en vooral veel paarden. Dus ja als het goed is ga k me daar prima vermaken:D. Ik weet niet precies wat voor werk ik daar moet doen, maar dat zie ik dan wel weer:D!

Dus mn vlgnde berichtje komt waars. van eenfarm ergens in the middle of nowhere:D!!

Cheers,
Anna

• 27 Oktober 2008 - 07:00

Susanna:

Hey Anna
    Wat gaaf om weer wat van je te horen. Ben net weer begonnen op school, na een heerlijke uitgeruste vakantie...
    Geniet jij daar maar lekker van het mooie weer en het strandleven, wij zitten hier in de kou en nattigheid!
    Liefs

• 27 Oktober 2008 - 08:27

Wietsie:

Haha, leuke foto's! Mooie natuur ook! Je hebt ook alweer een lekker kleurtje gekregen :)

• 27 Oktober 2008 - 08:33

Alice:

WAUW WAUW WAUW!Ik ben jalours! Enjoy!

KUS

• 27 Oktober 2008 - 10:10

Papa:

Je humeur is prima zo te merken en je hebt zin in hard werken. Fijn om foto's van je te zien. Dus gaat het Australische leven nu echt beginnen, te voelen hoe de eigen bevolking zich in leven houdt en anderen daar van mee laat genieten. Meisje doe je best. Wij zijn hier ook druk voor ons bestaan.
    een groet en kus.

• 27 Oktober 2008 - 16:17

Annemarie:

Nou prachtig verhaal. Denk je nog veel aan ons??? Wil je nog het adres van vietnamese diem?
    werk ze en leer paardrijden als het kan, hartstikke leuk. groetjes Annemarie.
    hier alles z'n gangetje.

• 29 Oktober 2008 - 17:54

Zus:

Haha weet je wat ik net heb zitten lezen? (niet helemaal, want dat kost een dag) annaopgrancanaria.waarbenjij.nu!

WJHW

• 29 Oktober 2008 - 18:28

Enneken:

Leuk! Bladeren snijden voor koalas!

• 30 Oktober 2008 - 00:40

Mark:

Hey Annemarie,

Het je hebt een mooi verhaal geschreven. Maar van die 2 stoeprandjes dat klopt niet helemaal. Maak daar maar een stuk of 5 van haha :D

• 30 Oktober 2008 - 00:44

Ruben Van Waasdijk:

Je vind het gewoon leuk omdat je met Mark, Ruben en Tracy aan het kamperen bent. ;)

• 01 November 2008 - 07:25

Mirjam:

Hoihoi,

Ik ben de zus van Mark. Ik had gezegd dat hij eens wat meer moest schrijven, maar daar heeft hij blijkbaar niet zoveel zin in. Dus hij heeft maar naar jouw site verwezen. lekker makkelijk haha. niks te doen daar en toch nog lui :-)
    Ik zal jouw site dus als het mag ook af en toe bekijken.

Groetjes Mirjam