Het grote avontuur;) - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Annamarie Woudstra - WaarBenJij.nu Het grote avontuur;) - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Annamarie Woudstra - WaarBenJij.nu

Het grote avontuur;)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annamarie

04 December 2008 | Australië, Airlie Beach

Nou mensen ga er maar even rustig voor zitten, want dit is het berichtje van de outback;)!!

Die vrijdag zijn we dus weggegaan uit Hervey Bay en met de auto van Myriam 4 uurtjes naar brisbane gereden, waar ons geweldige busje al klaarstond om ons naar de outback te rijden! We hadden ons natuurlijk helemaal niet echt voorbereid dus die jongen die voor het bedrijf werkte lachte ons al vierkant uit dat we in 10 dagen ffies 7000 kilometer wilden afleggen, maar ja wij dachten waar een wil is is een weg:D! Hij heeft nog wel even een route voor ons uitgeprint zodat we een rondje konden maken. en niet dezelfde route heen en trg moesten doen. Dus dat was wel helemaal leuk:D!!
Dus toen gingen we lkkr op pad!! En het begon al goed, want doordat we best laat weg waren gegaan uit Brisbane moesten we tot 9 uur s avonds doorrijden om onze planning een btje te kunnen halen (in 3 dagen 3000 km:)).
We hadden ook een boek meegekregen waar alle wegen in staan en ook waar je allemaal kan kamperen en alles (sommige gratis, andere niet) maar ja wij gewoon die camping voorbijgereden waar we wilden slapen. Maar is allemaal goed gegaan, illegaal op een camping gestaan, en vlgnde dag weer om half 7 op om weer verder te rijden:)!

Die dag heb k echt de mooiste zonsondergang van mn leven gezien!!!! Het was echt zo super!!! we waren gewoon langs de kant van de weg gestopt en gekeken (en veel foto's gemaakt:p) hoe hij onderging! Dus mams de gratis zonsondergang heb k iig gezien;)! Die avond hebben we langs de kant van de weg op een rest area geslapen! het was niet de beste dag, want er stond onwijs veel wind! Dus de tent hebben we echt pal naast de auto gezet zodat ie wat minder wind ving en ook die dag hadden we weer overleefd:)!

De 3e dag weer de hele dag gereden natuurlijk en toen kwamen we bij een camping aan waar we niet echt illegaal durfde te staan, dus hebben we maar gewoon betaald! Die camping had een zwembad en daar waren we zo aan toe:D:D!!! Het werd sowieso echt met de dag warmer, want ja je kwam natuurlijk steeds verder de outback in! maar goed ik vond dat echt niet erg, liever warmte dan kou;)!!

De 4e dag kwamen we eindelijk in Alice Springs aan, wat een klein stadje is midden in de outback! Daar hebben we gewoon een btje gewinkeld en rondgelopen en daar waren superveel aboriganals: Die zien er echt heel raar uit, ze hebben echt hele grote handen en voeten en het lijkt wel of ze helemaal in elkaar gedrukt worden want ze lopen ook allemaal helemaal krom. echt heel apart. maar ze lijken gewoon echt op apen...:)! Het schijnt dat ze het niet zo leuk vinden om gefotografeerd te worden dus heb er jammer genoeg geen foto van genomen.
S avonds kwam er in een keer een onwijs erge storm in Alice Springs. Onweer en regen niet normaal, maar ja wij wilden nog 70 km buiten alice srpings op een camping gaan staan, dus daar zijn we evengoed nog wel heen gereden!! en daar was ook helemaal geen storm meer gelukkig:)!
Wat wel heel gaaf is in de outback, is dat je elke avond superveel lichtflitsen ziet. Dan onweert t 200 km verderop, maar dan zie je dat gewoon aan de horizon en dat ziet er echt zo gaaf uit. heb nog geprobeert er een foto van te maken, maar jammer genoeg niet gelukt...!

De 5e dag kwamen we eindelijk aan op de plaats van bestemming ULURU!! Daar is dus die bekende Ayers Rock, daarvoor hadden we het allemaal gedaan:D!! Er waren nog meer bekende rocks daar, dus we zijn eerst naar een andere gegaan: kata tjuta, dat zijn 3 aparte rocks, vlakbij elkaar. Daar zijn we gewoon een btje langs gelopen en alles. En de vlgnde dag zouden we dan naar de echte Ayers Rock gaan en dan 10 km eromheen lopen zodat we hem echt van alle kanten hadden gezien:)! Dus wij gewoon relaxed op de camping geslapen en s ochtends weer vroeg opgestaan, zodat we niet op het heetst van de dag al die km moesten doen... Ach ja en wat moet je ervan zeggen.... het is een steen, van zandsteen gemaakt. Het heeft wel iets om hem te zien (voor de aboriganols is hij heel erg heilig), Maar ja werd er nou niet echt warm of koud van. eigenlijk mag je er neit opklimmen en ook geen foto's van maken, wat wij natuurlijk allebei hebben gedaan. maar dan schijn je vervloekt te worden. En k moet wel zeggen dat we daarna wel het nodige hebben meegemaakt:)!!

En ja hoor s middags gingen we even trg naar de camping (nog ff zwemmen voordat we weer de auto ingingen) zagen we dat de band van de auto helemaal leeg was. dus wij die verhuurmensen opgebelt en ze zeiden dat we zelf een nieuwe band moesten betalen blabla. Dus toen hebben we gewoon om de paar honderd km de band elke keer opgepompt en toen nog ff vlak voordat we hem gingen inleveren, zodat het leek of er nix aan de hand was:) (tja, we blijven nederlanders natuurlijk:p!!)

De vlgnde dag (8 volgens mij) kwamen we bij een opaal plaatsje, Coober Pedy aan. Daar zijn de meeste opaalmijnen van heel australie, dus moesten we natuurlijk even een kijkje nemen:)! Het eerste het beste winkeltje waar we binnen kwamen, werden we echt met open armen ontvangen. De vrouw achter de toonbank gaf ons gelijk allemaal opaaltjes en mochten zelf nog de mooiste uitzoeken. Toen kwam ze ook nog aan met een heerlijk glas koud water, nou en daar heb je altijd wel zin in in de outback:D! Dus dat was echt zo lief allemaal! En op een gegeven moment kwam er ook een man achter de toonbank, en die gaat vlgnd jaar naar Nederland dus wilde graag van alles weten waar ie t beste naartoe kon gaan enz enz en heb k Emmeloord natuurlijk helemaal opgehemelt:p!!

Omdat t echt niet uit te houden was qua hitte in Coober Pedy, zijn we maar weer verder gaan rijden (airco in de auto natuurlijk) en ergens anders een camping te zoeken. en toen gebeurde het stomste, want hoe meer we trggingen hoe kouder het werd. Overdag was het op zich nog wel lkkr, maar ja k sliep samen met myriam in een tent en normaal sliepen we alleen onder een laken zonder iets noemenswaardig aan. Maar pfff nou op een gegeven moment sliepen we weer lkkr onder de deken en had k 2 truien aan, een lange broek en mn slaapsokken. Het kwam waars. ook omdat we via het noorden ernaartoe waren gegaan en via het zuiden trg en in het zuiden is het gewoon net ffies iets kouder...:)! Dus de laatste 2 daagjes waren iets minder aangenaam, maar hebben ons natuurlijk wel weer prima vermaakt en toen we uiteindelijk weer in Brisbane aankwamen was het weer superlkkr weer natuurlijk:)!

Onderweg hebben we nog zoveel andere dingen meegemaakt: We hebben een ochtend gehad dat we de hele auto binnstebuiten moesten keren omdat we de slutel kwijt waren (tja dan begin je niet zoveel natuurlijk:)) lag ie natuurlijk gewoon een paar meter van de auto op de grond:p!! We hebben onwijs veel dode dieren langs de kant van de weg gezien(en er zelf ook een paar vermoord!) maar langs de kant lagen echt heel veel dode kangeroos, geiten, koeien, vogels enz enz.
Een Floodway (water op de weg) van een halve meter meegemaakt. waar niemand doorheen durfde, maar wat wij gewoon wel deden:)! De koelkast van de auto is 2x kapot gegaan en dan kan je dus echt alles weggooien We hebben 2 slangen gezien (eentje doodgereden) en echt zoveel insecten in de outback dat was echt niet normaal!!! Waren er geen vliegen dan wel torren of motten muggen zandvliegen, echt alles wat je je maar kan bedenken. Helemaal toen we de 10 km om Ayers rock liepen werden we er op een gegeven moment echt helemaal gek van... Maar ja wat k wil zeggen is dat het een avontuur op zich was.
Het doel was natuurlijk Uluru, maar de reis eromheen was ook echt helemaal toppie! En met zn viertjes was het ook hartstikke gezellie:D!! Dus zkr leuk.

Nadat we trg waren in Brisbane hebben we nog een leuke laatste avond in gelast en de vlgnde dag ben k met een 18uur durende busrit aangekomen in Airlie Beach. Van daaruit kan je de whitsunday Island zeilen en dat heb k voor zondag in de planning staan:) eerst maar weer ffies een paar avondjes feesten (dat mis je dan wel in de outback natuurlijk;)) K ben hier alweer genoeg mensen tegen gekomen van de Jumbo, dus het is weer ouderwets gezellie:D!!

No worries,
Anna

• 04 December 2008 - 12:54

Ww:

Kusjes!

• 04 December 2008 - 12:56

Wieter:

Ik ga eerst ff de belevenissen van je broer uitlezen, anders haal ik afrikaantjes en aussies door elkaar :D

• 04 December 2008 - 13:16

Lian:

Hoi Anna,

Wat een mooie foto's en leuk verhaal! Je maakt heel wat mee zo te lezen!

Nou geniet ervan verder en let goed op jezelf!

xx Lian

• 04 December 2008 - 13:17

Enneken:

Nou leuk hoor!
    Ook leuk om je weer even via de webcam te zien!
    Morgen Sinterklaas!

Liefs, Enneken

• 04 December 2008 - 14:31

Els:

jaloers.... :P
    ENJOY :D

• 04 December 2008 - 14:58

Suus:

Wat goed om weer wat van je te horen..!

Hier maken we ons op voor het Sinterklaasfeest! Iedereen is al zenuwachtig... Moemnteel hebben we hier sneeuw!

Dus veel van het land gezien in korte tijd. Rob en ik weten wat het is. Even hier kijken en dan daar.

Liefs

• 04 December 2008 - 16:13

T.W.en R.Rosmolen :

Beste Anna,
    We hebben met bijzonder veel interesse je reisavonturen gelezen én bekeken.Dat is héél wat anders dat het meisje in uniform achter de desk bij het Riu Palmeras Hotel in Playa ! We hebben daar overigens nog heel goede herinneringen aan je en het verblijf.Toen we er een jaar later weer kwamen misten we je echt.
    Je hebt groot gelijk dat je zo'n reis hebt gemaakt nu het mogelijk is. Toen wij jouw leeftijd hadden, konden we hoogstens een keertje naar Luxemburg in ons Trabantje.
    We horen nog graag van je, het ga je goed,
    hart.groeten van de fam.Rosmolen uit Zierikzee ( nederland)

• 07 December 2008 - 17:58

Wiets:

ff via een andere comp :) Heb die foto's gesehen ja. Maar is niet echt opvallend dat er nieuwe foto's opstaan dus denk niet dat veel mensen ze nog zien...
    mb was bij life & cooking. Z'n film gaat deze week in premiere. Oh en zijn nieuwe nr staat ook op 1 blijkt.

kusjes

• 11 December 2008 - 13:48

Je Grootste Zus:

Bij deze laat ik weten dat ik je geen kerstkaart stuur. Heb net van Ennie gehoord (ben weer bij haar op bezoek!) dat er toch geen post bij je aankomt... Ik zoek wel iets digitaals van soortgelijke aard en anders verzin ik wel wat anders ;) Je hoort nog van me..

• 13 December 2008 - 10:48

Alice:

Wauw wat 'n verhaal! ;) Klinkt allemaal heeeeel tof!! En ik ben jalours op je zonsondergang!

Have FUN!

Dikke kus