Door schade en schande word je wijs:)!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Annamarie Woudstra - WaarBenJij.nu Door schade en schande word je wijs:)!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Annamarie Woudstra - WaarBenJij.nu

Door schade en schande word je wijs:)!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annamarie

19 Februari 2009 | Thailand, Chiang Mai

De titel klinkt mss heel erg, maar valt eigenlijk best mee hoor. Het is vooral de dag dat ik aankwam hier in Thailand dat ik me zo voelde:)!

Ja 10 Februari was het zover, Anna kwam aan in Thailand. Met een overstap in Taipei erbij was ik al zon 17 uur onderweg. Rond 2 uur s nachts kwam ik in Bangkok aan. Maar ja in OZ was het op dat moment 6 uur s ochtends dus het enige wat ik eigenlijk zo snel mogelijk wilde was een bed (want natuurlijk had ik niet geslapen in het vliegtuig:))! Dus ik dacht, k neem gewoon een taxi ga naar de bekendste straat in Thailand en zoek een hostel. Kom ik zon mannetje tegen op het vliegveld die daar werkte als travel agency; die beweert doodleuk dat alle hostels s nachts dicht zijn en dat de enige optie een hotel vlakbij het vliegveld is. En jaja sukkel die Anna is, ik geloof hem:s:s!!! Ik had zoveel verhalen gehoord, was zelfs al een keer in Bangkok geweest. Dus je zou toch denken dat ik wijzer was, maar ja ik gooi het er maar op dat ik te moe was om na te denken. en eigenlijk vond k het wel lkkr om in een hotel te slapen.
Mn 2e fout kwam nog geen 2 min. later. Hij doodleuk vertellen hoe duur het was en k heb gewoon helemaal niet afgedingt!! dom dom dom....! Dus ja dat was zkr een dure eerste nacht. Maar wel heerlijk geslapen natuurlijk:D!! De vlgnde dag ben k met de airportbus eindelijk naar Bangkok gegaan. Ik had op internet een YHA hostel gezien en omdat dat een hele goeie keten is in Australie ging k daarheen. Er zat een duits meisje in de bus die net was aangekomen dus ze ging met me mee naar het hostel. Dat was mn eerste backpackercontact in Thailand:)!! En ik moet zeggen k was er ook wel aan toe. Alleen maar thaise mensen die bijna geen woord engels kunnen wordt je op een gegeven moment wel een btje gek van:)!! maar goed met dat meisje een btje de straat op gegaan en rondgelopen. De vlgnde dag had zij een 4daagse trip naar Cambodja geboekt en ging ze al vroeg weg. Toen kwamen er 2 jongens uit Engeland in mn kamer en daarmee ben k naar een supergrote Mall geweest! Echt 6 verdiepingen met van alles, en alles lag ook uitgestald in kraampjes!!! Dus daar begon het afdingen. En ik moet zeggen het gaat me niet slecht af:)!! Eerst vond k het echt verschrikkelijk, maar ja als je er gewon de tijd voor neemt en je hebt iets lkkr goedkoop gekocht dan ben je nog blijer zeg maar. Heel apart. Het belangrijkste wat ik heb gekocht was een andere backpack:D:D! En daar ben k zo blij mee. Het is gewoon een lief klein backpackje, maar ik had lkkr bedacht om mn grote backpack in Bangkok te stallen en met die kleine rond te reizen door Thailand. Die andere is namelijk zo lomp en zwaar geworden (hoe zou dat toch komen:)) dat ik hem bijna niet meer kan dragen haha. Dus nu reis k lkkr met die andere rond en haal ik mn grote backpack weer op als ik trgga naar Ned.:)!! Maar dat was dus wel een leuk dagje op de markt:)!

Die avond kwamen 2 ned. jongens aan die ik in mn laatste week in Sydney had leren kennen. Omdat we alle3 niet te lang in Bangkok wilden blijven en naar het noorden wilden hadden we bedacht om samen te gaan reizen:)! Dus wij vrijdag een bus boeken en konden gelijk s avonds met de nachtbus naar Chiang Mai. 12 uur in de bus voor 6 euro! Wat wil je nog meer haha. Maar toch moet ik zeggen dat niet alles echt zo goedkoop is als ze zeggen. Hier in het noorden nog wel, maar ik heb al gehoord dat het in het zuiden allemaal veel duurder is, want ja daar zit het meeste toerisme! Maar goed ik dwaal af:)! vanuit Chiang Mai wilden we graag een tocht doen door de jungle van Thailand. Zaterdag gingen we weg met zn 10en en na een paar uur kwamen we aan in het eerste dorpje waar we wat gingen eten. Dit was natuurlijk al heel anders dan de steden, maar toch hadden ze nog wel elektriciteit en het zag er nog best goed uit. het eten was natuurlijk gewoon rijst:)! Daarna hebben we zon anderhalf uur gelopen door de bergen, daar zagen we nog andere mensen wonen geoon in een hut en alles. Na die wandeling zijn we met het busje naar onze slaapplaats gereden en dat was echt een minidorpje van een paar huisjes! Hier hadden ze helemaal geen elektriciteit of iets. We sliepen gewoon in een houten huisje op kleden. Toch had ik niet echt het idee dat deze mensen heel arm waren of zo. Ze hadden gewoon normale kleren aan en zagen er heel gelukkig uit. Het enige wat gelijk opvalt bij mensen die wat armer zijn is hun gebit. OF ze missen tanden of ze hebben hele zwarte tanden! Later op de middag gingen we nog voetballen tegen de jongens uit het dorp wat wel weer grappig was:)! En jammer genoeg nog op hget nippertje verloren ook...! Na het eten kregen we een hele voorstelling van de vrouwen en kinderen uit het dorp. Ze thaise liedjes zingen en dansen wat echt wel heel leuk was! En de kindjes zijn allemaal zo lief:) Later mochten wij ook om de beurt meedansen wat we totaal niet konden natuurlijk!! De vlgnde dag Hebben we eigenlijk alleen maar gelopen! De hele dag, berg op, berg af. Het was niet zo zwaar geweest als Anna niet een btje last had van een katertje...:)! Dus ja voor mij niet echt de beste dag in Thailand. Het was natuurlijk ook superwarm dus op een gegeven moment kwamen we bij een waterval en daar hebben we lkkr gezwommen! Heerlijk! daarna voelde k me een stuk beter:D!!In het vlgnde dorpje waar we sliepen hebben we niet heel veel meer gedaan. S avonds wel gezellie bij een kampvuur gezeten en wat spelletjes gedaan, maar al voreg naar bed gegaan....! En wat ws het koud die nacht!!! k had gelukkig een lange broek en slaapsokken meegenomen, want ik heb het allemaal aangedaan. ik een slaapzak en daaroverheen nog 2 dekens, maar nog was het heel koud. We moesten op de harde vloer slapen dus ja dat maakte het er ook niet echt beter op natuurlijk:). Dus ja niet echt veel slaap gehad die nacht. Maar de vlgnde dag gingen we eindeijk Olifantrijden:D:D!! Hier hadden we de hele 3 dagen al naar uitgekeken. Er waren 3 grote olifasnten en 1 babyolifantje wat er wel heel schattig uitzag. Wij gingen met zn 3en op de mamaolifant! En ja hoor; die had meer zin om te eten dan om ons een ritje te geven haha. maar het wa een een superleuke ervaring! en dat babyolifantje bleef ook de hele tijd bij zn mama, was echt schattig:)! Na de olifantentocht hebben we nog aan bambooraften gedaan! Dat is dat je op een soort vlot met bamboostokken jezelf voortbeweegt in het water:)! Het is niet echt spectaculair maar wel grappig, vooral omdat ik nix hoefde te doen:)!! We deden een btje een wedstrijdje met de andere vlotten en natuurlijk hadden wij gewonnen:D!! Rond 5 uur smiddags kwamen we trg in Chiang Mai! En eindelijk heerlijk kunnen douchen:D!! Je had daar wel een soortement van douches, maar dat was gewoon grondwater en koud natuurlijk. Dus k ging overdag gewoon lkkr btje zwemmen en dan maar niet douchen:)! De wc's zijn hier ook heel apart (voor heel Thailand geldt dit). Je hebt niet eens een gat in de grond maar wel gewoon zon wc-achtig ding op de grond. Dus je moet wel door je hurken en het rare is dat ze nergens wc-papier hebben!! Echt zo raar, je moet het gewoon altijd zelf kopen en bij je hebben, zelfs in hostels of restaurants en alles hebben ze het niet.
maar om weer trg te komen op de toer:) Het was wel een leuke toer, maar toch had ik er wat meer van verwacht! Sowieso vond k het landschap echt tegenvallen! In Australie had ik al veel mooiere dingen gezien. En we hadden niet echt heel veel gedaan dus wat ik wel jammer vond is dat we hem in 3 dagen hebben gedaan en niet in 2, want dan had k nu nog wat meer tijd gehad:)! Want dat is het probleem. K zou eigenlijk met de jongens mee naar Laos, maar het duurt 3 dagen om er te komen en dan nog een dag naar de plaats waar wij heen wilden. Dus dan ben k heel veel tijd kwijt en heb k niet zoveel gedaan:)! En eigenlijk wilde k naar Thailand om lkkr naar het strand te gaan en te relaxen na al dat gereis! Dus ja dat is wat ik nu ga doen:D!! De jongens hebben 2 weken langer dan ik voordat ze naar huis gaan, dus zij zijn vanmiddag naar Laos vertrokken en ik ga vanavond naar Bangkok en dan lkkr door naar het zuiden:D:D!! Ik weet nog niet precies of ik naar de west of oostkust zal gaan. Omdat ik heel graag nog wil duiken natuurlijk:D!! Het kan bijna vanaf alle eilanden wel, maar ja k wil niet te duur en toch mooi:D (moeilijk,moeilijk:))! Maar ja dat horen jullie dan wel weer in mn vlgnde berichtje:)!!

De meeste thaise mensen zijn trouwens heel aardig. Het enige wat je eigenlijk gewoon niet moet doen is ze vertrouwen:D! Helemaal als het over geld gaat. Ze kunnen soms heel zielig doen met afdingen, maar in de meeste gevallen zijn ze helemaal niet zielig. En voor hun is het alsnog hartstikke veel geld:)! Waar je hier wel een btje gek van wordt zijn al die vrouwtjes en kinderen op straat die op elk moment van de dag naar je toekomen om rozen of armbandjes en alles te verkopen. Als het 1 keer gebeurt, is het niet erg. Maar zoals gisteravond kwam er echt om de 5 min. zon kindje om proberen te verkopen. Op een gegeven moment ben je daar gewoon echt klaar mee. Maar over het algemeen lachen ze allemaal en zijn ze superaardig! Ik heb ook nog een heerlijke thaise oliemassage gehad van een uur! Echt super:D Dat ga k zkr nog wel een keer doen voordat ik het land verlaat:)!

No Worries,
Kuz Anna

Ps. De foto's komen later, want moet zo met de bus en heb nog niet gegeten:)! En tja jammer genoeg zijn dit geen Australische comp. hier:)!! Oh ja btw heb k geen fotoruimte meer, dus als jullie nog wat meer willen zien van Thailand dan kan je natuurlijk gewoon fotoruimte voor me kopen:)!!

  • 19 Februari 2009 - 09:58

    Wiets:

    Schatje!

  • 19 Februari 2009 - 13:51

    Annemarie:

    ha Annamarie,
    tijd om je verhaal te lezen zo in de vakantie. jammer van laos. Onze reis ging gister naar maastricht, gezellig bij gilbert. ja afdingen is vervelend maar ze mogen ook best verdienen. zeg geniet ze. liefs Annemarie. 800 foto's genoeg?

  • 19 Februari 2009 - 19:31

    Suus:

    Ha Anna
    Na ons telefoongesprek eindelijk weer een teken van leven. Het aftellen is begonnen, of niet? Wel raar om je straks weer in de armen te sluiten...
    Geniet van het mooie weer en alle bijzondere dingen!

    Liefs

  • 19 Februari 2009 - 21:34

    Alice:

    Goed je verhaal weer te lezen! Geniet maar heel hard daar, pf raar dat je straks weer in nederland bent, maaarrr.. ik kijk er naar uit hoor :D

    Dikke kus!

  • 20 Februari 2009 - 11:32

    Mamma:

    Fijn weer wat van je te horen,Anna! Geniet nog van zon en zee,pas op voor krokodillen...
    Groetjes!

  • 24 Februari 2009 - 18:47

    Fin:

    Weer een ander land! Ik ben zelf net terug van een week skivakantie, ook een hele andere omgeving (en ik vond het in Frankrijk al raar dat je geen water uit de kraan kan drinken of boven een gat in de grond naar de wc moet :P)

    Ben wel jaloers op je dat je zometeen heerlijk aan het strand kan liggen!

    xx

  • 26 Februari 2009 - 13:02

    Henk:

    Goed verhaal anna!! Bevalt het in het zuiden??? Wij komen er ook aan...;-) Laos was vet chill btw....
    kusss

  • 26 Februari 2009 - 13:02

    Henk:

    Goed verhaal anna!! Bevalt het in het zuiden??? Wij komen er ook aan...;-) Laos was vet chill btw....
    kusss

  • 27 Februari 2009 - 19:06

    Wiets:

    Hé doosje,

    Je moet het wel ff zeggen als je weer zoveel geld uit gaat geven :)

    Kus

  • 01 Maart 2009 - 14:22

    Denise:

    Anaatje! Je nr is genoteerd!Hoop dat we elkaar nog ffies treffen dan. Kan ik me tel een beetje cheap unlocken daar in Thailand?

    Kus!

  • 03 Maart 2009 - 13:21

    Je Zusje:

    Waar is ie nou?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Annamarie

Actief sinds 07 Aug. 2008
Verslag gelezen: 645
Totaal aantal bezoekers 53057

Voorgaande reizen:

03 Juli 2017 - 11 Oktober 2017

Bas, Anna & little baby reis

03 December 2014 - 18 April 2015

Wens Chalet in Oostenrijk

12 April 2014 - 31 Oktober 2014

Werken in Tunesië!

11 December 2013 - 18 Maart 2014

Werken in Zwitserland

24 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: