Het is wit en zacht; Wauw het is sneeuw!! - Reisverslag uit Crans-Montana, Zwitserland van Annamarie Woudstra - WaarBenJij.nu Het is wit en zacht; Wauw het is sneeuw!! - Reisverslag uit Crans-Montana, Zwitserland van Annamarie Woudstra - WaarBenJij.nu

Het is wit en zacht; Wauw het is sneeuw!!

Door: Annamarie Woudstra

Blijf op de hoogte en volg Annamarie

03 Januari 2014 | Zwitserland, Crans-Montana

Waar we al weeeeeken op hadden gewacht, gehoopt en van hadden gedroomd, gebeurde dan toch echt op eerste kerstdag. 's Avonds begon het te sneeuwen en het is niet meer opgehouden. Wat waren we in eerste instantie blij!!

Donderdag dus vol goede moed de pistes op, want ja ondanks dat het de hele dag doorsneeuwde lieten we ons niet weerhouden natuurlijk. En ja wat kan er nou helemaal gebeuren met 4 uiterst intelligente meiden? Nou veel kan ik je vertellen. We hebben bijna geen piste gezien, doordat we door de sneeuw ze niet meer uit elkaar konden halen. Dus de hele dag zo'n beetje offpiste doorgebracht zonder dat dat de bedoeling was haha. Stonden we met zn vieren in de middle of nowhere, niemand om ons heen en we wisten totaal niet waar we heen moesten. Het boarden van mij en myr was nog niet op zo'n hoog niveau dat we dat wel even makkelijk gingen fixen helaas, maar gelukkig allemaal weer heelhuids beneden gekomen.

Zaterdag was een minder leuke dag voor het huis en vooral onze kok. Onze huishond Hurry is namelijk van vrijdag op zaterdagnacht overleden. Een week daarvoor bleek door de dierenarts dat hij een hernia had waarvoor hij medicijnen kreeg. De hele week werd hij zieker en zieker, met veel overgeven en ineens was het gebeurd. 11 jaar geleden heeft Marianka hem gekregen van haar werkgever en nu is hij er dus niet meer. Hierdoor werd de toch al zware wisseldag nog wat minder leuk om.

Ja de wisseldag; bijna 40 gasten uitzwaaien en 60 verwelkomen. Met andere woorden, bedden verschonen, wassen
, wassen en nog meer wassen, stofzuigen badkamers schoon enz. Maar dat is niet het enige want 's avonds moet er uiteraard ook weer een lekkere maaltijd geserveerd worden, nieuwe skipassen aanmaken en ski lessen geregeld worden. We waren behoorlijk uitgeteld na deze dag. Gelukkig hadden we vrijdagavond nog een extra versterking erbij gekregen wat ons team incl. kok 6 koppig sterk maakt voor deze drukke week.

Maandag heb ik weer lekker de tijd gehad om de piste op te gaan. Het mooie aan om de paar dagen boarden is dat je lichaam goed kan herstellen van de inspanning en dat je toch elke keer merkt dat het beter gaat. Je hebt sneller het gevoel op de piste en voelt je daardoor vrijer in wat je kan.

Dinsdag scheen het oudjaarsdag te zijn. Doordat we dinsdag en woensdag gewoon moesten werken, hadden we zelf dat gevoel totaal niet. 's Avonds om 23.00 uur waren we klaar met werken waarna we met het hele team hebben afgeteld. En vanaf 0.00 uur barstte er dan toch een feestje los aan de bar van ons chalet. Met de gasten was het onwijs gezellig, maar uiteraard wilden we ook even met onze inmiddels Zwitserse vrienden (van Sophie) een feestje bouwen. Dus in het dorp naar een tentfeest gegaan en gewoon lekker kunnen dansen in de sneeuw! Echt een topavond gehad, wat de volgende ochtend ietsje zwaarder maakte.

Tijdens oud en nieuw hebben we ook meteen maar vrienden gemaakt met een paar jongeren in ons chalet die het wel leuk vonden om op onze vrije dag mee te gaan en nog wat snowboard tips en trucs te geven. Dus gisteren weer op eenzelfde sneeuwdag als de week daarvoor heerlijk geboard. Nu konden we echt een hele tour doen, doordat we de hele dag de tijd hadden. Daarna meteen maar even geapreskied bij de plaatselijke kakkerkroeg zerodix (wat wel heel gezellig was overigens ;)).

Omdat jullie het allemaal zo erg vinden dat ik zo hard werk, heb ik voor aankomende week bedacht om geen gasten in het chalet te ontvangen en dus zijn Myriam en ik een weekje vrij :D! Wens Chalet kan ons wel altijd nog naar een ander chalet toesturen als het nodig mocht zijn, maar we gaan duimen van niet natuurlijk. Doordat het na de vakantie ook weer laagseizoen is bij de ski school, kunnen we ook nog wat gratis snowboardlessen krijgen van de instructeurs dus vanaf zondag zijn we helemaal happy, relaxed en hartstikke sportief bezig!

Liefs,
Anna

Ps. Voor de nieuwste foto's check fb en dan het album van Zwitserland.

• 03 Januari 2014 - 15:21

Papa:

Dag dochter.
    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt daar en zomaar een weekje vrijaf. Hier geen sneeuw. Temperatuur rond de 10' Had de Fam. uitgenodigd, waren we met z,'n allen gekomen en de tent daar op z,'n kop gezet. Geniet van de mensen en je schaarse vrijetijd. Groeten aan bekenden.

• 03 Januari 2014 - 16:46

Zus:

Jammer dat ik volgende week wat afspraken heb staan, anders waren we uiteraard gekomen.(en als we een andere auto hadden met winterbanden..)
    Misschien de week erna? Hou die week ook maar vrij :)

X wjhw

• 03 Januari 2014 - 23:00

Susanna:

Help, ik ga maandag echt weer beginnen met werken, na een half jaar tutten met de kids thuis. Dus weer vroeg op en alles klaarleggen/ plannen.
    Jij heel veel plezier en geniet ervan!