Voorjaarsvakantie!!! - Reisverslag uit Crans-Montana, Zwitserland van Annamarie Woudstra - WaarBenJij.nu Voorjaarsvakantie!!! - Reisverslag uit Crans-Montana, Zwitserland van Annamarie Woudstra - WaarBenJij.nu

Voorjaarsvakantie!!!

Blijf op de hoogte en volg Annamarie

04 Maart 2014 | Zwitserland, Crans-Montana

Ja, niet voor ons natuurlijk! Want voorjaarsvakantie in Europa betekent drukte in het chalet. Ik noem expres Europa, omdat we achtereenvolgens Engelsen, Nederlanders en Belgen hebben verwelkomd.

Februari is voorbijgevlogen; dit was een maand van familiebezoek, nanny spelen en waarin ik heb gehoord wat ik komende zomer zal gaan doen :)!

Om te beginnen even vertellen over mijn familiebezoek. Wat was het super om m'n tante's te begroeten in "mijn plaatsje". Greet en Annemarie zijn samen met vriendin Janet op dinsdag aangekomen en woensdag was meteen de mooiste dag van de week. Hier hebben we dan ook uitgebreid gebruik van gemaakt, door van 's morgens vroeg tot de zon bijna onder was op de piste te zijn. Uitgebreid lunchen, gluhwein drinken en natuurlijk boarden/skien. Het was een heerlijke vrije dag! De dagen erna sneeuwde het erg veel. Voor skiërs niet het allerbeste weer, maar Myriam en ik vonden het heerlijk!

Vanaf zaterdag begon de eerste drukke week en had ik helaas een stuk minder tijd voor gezelligheid. Wel kregen Myriam en ik een nieuwe uitdaging; de hele week oppassen op 3 Engelse kids van 2, 4 en 6 jaar. Precies de leeftijd van drie van mijn nichtjes wat ik wel erg grappig vond. Elke dag probeerden we nieuwe activiteiten met ze te doen, zoals lekker sleeën, schatten zoeken, in de iglo spelen, tenten bouwen, kleien, gezichtjes verven en natuurlijk Finding Nemo kijken (gewoon in het Engels, wel zo makkelijk ;). Doordat we verder geen extra collega's hadden was het meteen de zwaarste week van het seizoen. 7 - 9 uur ontbijt, van 9 tot 13.00 oppassen, van 13.00 tot 15.00 administratie en van 15.00 tot 21.00 in de keuken. Maar we hadden de allerliefste kindjes van de wereld en hebben dit met alle liefde gedaan!

Bij de tweede drukke week hadden we gelukkig een extra collega die de oppas op zich kon nemen. Dit gaf ons allemaal wat meer adem, waardoor we ook wat konden relaxen (de piste op dus).

Op dit moment zijn we aan de laatste week bezig. Heel België is weer uitgelopen om in ons Chalet te vertoeven. We hebben echt een zwak gekregen voor Vlamingen. Ze zijn zoveel socialer, beter opgevoed en netter dan de Nederlanders. Vragen bij alles of ze je kunnen helpen en willen ons zo min mogelijk werk bezorgen. In plaats van de Nederlanders die van alles van je eisen (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).

Nadat mijn familie afgelopen maand is gekomen wordt het komende week tijd voor vrienden! Vriendin Alice uit Emmeloord komt samen met vriendin Sanne een paar dagen vakantie vieren :D! Heel erg gaaf om weer een bekende te zien! Over bekenden gesproken, zoals Myriam in haar blog ook al aangaf komen er hier via een andere organisatie belangrijke personen. Zo hebben we laatst ook een geweldige week gehad met een bekende..... Wegens privacy redenen kan ik de naam hier helaas niet noemen, maar het was zeker gezellig :)!

In dezelfde week dat Alice komt, komen ook de ouders en broertje van Myriam evenals 4 business groepen, een drukke bedoening dus. Het wordt voor ons dus nog erg passen en meten wanneer we tijd vrij kunnen maken voor onze schatjes, maar ook dit zal ook wel weer goed komen!

Wat veel mensen ons vragen. "Zijn jullie het boarden nog niet zat?" Zij snappen het niet, dat gevoel van zweven over de sneeuw blijft geweldig en ik weet zeker dat ik er echt van zal moeten afkicken als ik straks niet meer "even snel" de piste op kan gaan.....

P.S. Waarom gaat de tijd hier zo snel? Is de winter echt al bijna weer voorbij.... :(?!

Liefs,
Anna

  • 04 Maart 2014 - 15:45

    Papa:

    Fijn om weer wat van je lezen. Dat alles nog relax gaat. Ja, je zult de sneeuw wel missen in de zandbak van noord Africa. Wij willen hier ook graag zomer want het weer nu is niks.
    Groet papa.

  • 07 Maart 2014 - 08:31

    Alice:

    Jaaaaaaa!!! Bijna is het zover, en man wat hebben wij er een zin in :):)

    Tot woensdag!! XX

  • 10 Maart 2014 - 18:48

    Sanne:

    Annamarie! Super leuk dat we naar jou toe komen !! Om te zien wat jij daar allemaal voor goede dingen doet!! Ik heb er heelveel zin in !! Tot woensdag!! XXX

  • 10 Maart 2014 - 21:06

    Annemarie:

    Alles herkenbaar, leuk is dat. Alweer een maand terug. Alice en Sanne, grappig om na dit 'zomerweer' nog lekker in de sneeuw te zijn. Ik ben toch blij nog wat winter meegemaakt te hebben.
    veel plezier! en geniet nog je laatste weekjes van de bergen. liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annamarie

Actief sinds 07 Aug. 2008
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 53061

Voorgaande reizen:

03 Juli 2017 - 11 Oktober 2017

Bas, Anna & little baby reis

03 December 2014 - 18 April 2015

Wens Chalet in Oostenrijk

12 April 2014 - 31 Oktober 2014

Werken in Tunesië!

11 December 2013 - 18 Maart 2014

Werken in Zwitserland

24 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: