Hervey Bay & Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Annamarie Woudstra - WaarBenJij.nu Hervey Bay & Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Annamarie Woudstra - WaarBenJij.nu

Hervey Bay & Fraser Island

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annamarie

17 November 2008 | Australië, Hervey Bay

Zoals jullie in mn vorige verhaal hebben kunnen lezen was k dus keihard op mn hoofd gevallen dus ben k een weekje half ondergedoken... Mn ogen waren echt helemaal rood/blauw:s!! terwijl k daar niet eens op was gevallen, maar ja blijkbaar gebeurd dat als je recht op je neus valt Ik durfde dus echt niet over straat zonder zonnebril op mn ogen... voor de rest had ik er helemaal niet zoveel last van, geen pijn of zo..
maar goed op het turtlestrand waar we dus een paar daagjes verbleven gingen we 's avonds ff naar de badkamer om onze tanden te poetsen, zien we in een keer een supergrote slang voor ons lopen!! van wel 2,5 meter of zo. ik had mn fototoestel natuurlijk niet mee dus echt wel super jammer, want was eerste slang in het wild die ik had gezien, maar we hebben het nog wel kunnen filmen met de camera:)!
na een paar daagjes zijn we naar Hervey Bay gegaan, vanwaar je met de boot naar Fraser Island kan. Daar hebben we een tour geboekt van 2 nachten en 3 dagen dat je gewoon zon 4wd auto meekrijgt met zn 8en en daar dus 3 dagen mee rond kan rijden. Dus was echt supergezellie, wij waren dus met zn 3en en dan nog 2 canadesen, 2 amerikanen en een jongen uit maleisie! Eerst gingen we inkopen doen bij de supermarkt hier voor 3 dagen en dan op naar het eiland! Je mocht alleen rijden als je boven de 21 was en een rijbewijs had en wat bleek waren Mark en ik de enige die mochten rijden, maar dat vonden we niet erg, want tis natuurlijk supergaaf om in zon auto te karren op het strand! Dus eerst ging Mark maar rijden, maar na 10 min. viel in een keer de motor uit, zomaar uit het nix, maar toen na 5 min. gewacht te hebben probeerden we het weer en deed ie het weer! dus wij weer lkkr verder rijden en de vlgnde dagen gebeurde het ook nog wel regelmatig, maar konden wel gewoon elke keer verder rijden. dus op zich niet heel erg, wat wel erg was was dat we niet het beste weer hadden: af en toe was er wel zon, maar meestal toch bewolkt en er stond een keiharde wind de hele dag! Fraser Island schijnt dus 1 van de mooiste eilanden te zijn hier in Australie, maar ja door het weer viel het ons een btje tegen.. Gelukkig hebben we ons voor de rest wel prima vermaakt hoor! Dingo's gezien (een soort wilde honden) en lkkr wild gekampeerd met zn allen, wat daar gewoon legaal is! De laatste dag zouden we naar het mooiste meer gaan dat daar is: Lake Mckenzie! Dus wij lkkr vroeg weg met de auto zodat we daar nog lkkr lang zouden zijn totdat we trg moesten met de boot.
maar ja dat ging dus ff niet door. want na een half uur in de auto te hebben gereden, stopte hij er weer mee.. dus eerst dachten we dat we hetzelfde gezeur hadden als de afgelopen dagen, maar na 20 min. kregen we de auto nog niet aan de praat en k had al tegen die mensen gezegd van, volgens mij is de benzine op, maar nee hoor niemand die naar de drivster herself luistert:p! maar goed toen hebben we dus gewoon 3,5 uur moeten wachten op een monteur die er wat benzine indeed en zei dat we daarmee wel harvey mee zouden redden... Eigenlijk moesten we toen al gelijk naar de boot, maar ja we wilden natuurlijk vet graag nog Lake Mckenzie zien. Dus ff opgebelt naar het Hostel en mochten we gelukkig een latere boot nemen. Wij lkkr naar Lake mckenzie wat echt supermooi en heerlijk water was (helemaal na 3 dagen niet gedoucht te hebben:)). Toen weer trg met de auto en ja hoor je raad het al, de auto stopte er weer mee!!! Dus moesten we weer wachten op de monteur... een paar anderen hadden daar niet zoveel zin meer in dus zijn met anderen meegereden naar de boot om die alsnog te halen en mark, ruben een canadese jongen en ik bleven achter. Mark en Ruben hadden het wel heel erg naar hun zin, want die waren zo dronken als een tierelier (waren om 8 uur s ochtends begonnen met een pak wijn leegdrinken (4,4 liter!!)). toen kwam de monteur na 3 uur weer keertje aanzetten helemaal boos dat de auto het weer niet deed, maar ja hij had gewoon niet goed gekeken, want er was dus gewoon een bezinelek!!! Dus allemaal zijn eigen schuld! wij nog proberen om de boot van 5 uur te halen, maar niet gelukt dus moesten we daar nog eten, maar durfden bijna niet met Mark een restaurant in, want hij kon nauwelijks meer zelf lopen....:p!! Maar om een lang verhaal kort te maken (als dat nog lukt;)), het is allemaal goed gekomen en s avonds om half 10 kwamen we helemaal kapot eindelijk het hostel in!! Het was echt een superlange dag, maar daar kwamen we nog de anderen tegen van onze groep en hebben we nog wel ff gezellie een biertje gedaan!

De vlgnde dag zouden Mark Ruben en ik eigenlijk weer richting Bundaberg gaan, omdat Denise en Anouk daar zouden zitten, maar gelukkig was Annamarie slim om haaf voicemail af te luisteren, want ze zaten al in Hervey Bay:D:D!!! Dus ik gelijk met hun afspreken en weer supergezellie bijgekletst en alles. en toen zijn we maar bij hun in het hostel gegaan, want daar was ook een camping bij. Mark en Ruben wilden verder naar boven en ik wilde nog wel bij Anouk en Denise blijven, dus is onze reis samen beindigd! Met zn 4en (Anouk, Denise, Miriam en ik) willen we nu graag een weekje of zo gaan Wwoofen en daarna gaan hun naar beneden en ga k gewoon weer met mn buspasje omhoog:)!! Maar echt superleuk dat we weer herenigd zijn:D! en ik vind het ook wel weer leuk om tussen meiden te zijn (roddelen en alles blijft toch altijd leuk:p)!
Nou k hoop dat dit Wwoofen iig beter gaat bevallen dan de andere keer, maar goed ik ben nu natuurlijk ook niet alleen dus dat scheelt wel weer.
Het is weer een lang verhaaltje geworden dus ik hoop dat je tijd genoeg had om het te lezen:p!
Oh ja en vind t nog steeds leuk om jullie reacties te lezen, ook over hoe het er in ned. aan toe gaat dus aarzel niet:p!

No Worries,
Anna

• 17 November 2008 - 09:57

Alice:

JEEEH de eerste! WAUW wat een verhaal! HAHAHA, dat met je ogen kan er maar een overkomen ;) heel mooi! Zo te lezen gaat 't allemaal heel goed, en zelfs met de ergste "auto rampen" blijft het gezellig! Helemaal goeddd!!

Lieverd; HAVE FUN!

KUS

• 17 November 2008 - 10:00

Mirjam Denneman-Vos:

Zo... dus dat is wat mijn broertje allemaal doet....

• 17 November 2008 - 10:00

Mirjam Denneman-Vos:

Zo... dus dat is wat mijn broertje allemaal doet....

• 17 November 2008 - 12:53

Fin:

Hey meis,

Lange verhalen hoeven niet kort gemaakt te worden hoor! Altijd leuk om uitgebreid te lezen wat er allemaal gebeurd :) Hier alles helemaal TOP! Gezellig met het vriendje dingen doen, gisteren heeft hij mijn fam ontmoet en ging helemaal top!! Ik wil em graag voorstellen aan jou! Nog ff! Veel plezier nog!

xx Fin

• 17 November 2008 - 13:09

Hetty:

Hey AnnaMaria,

Wat heerlijk om je zo te kunnen volgen. Te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Onze gedachten reizen met je mee.

Heb het fijn!

(j..)Hetty

• 17 November 2008 - 17:11

Wiets:

Ey, ik had net een reactie geplaatst, maar blijkbaar is ie nie goe aangekome. Tja, ik ga m'n verhaal niet nog een keer typen hoor. Komt erop neer dat het hier gaat; zoals het gister ook ging.

• 17 November 2008 - 18:02

Rob:

Ik zou ook graag een slang zien lopen....Groeten uit Zwolle city.

• 18 November 2008 - 01:05

Stefan Woudwijk:

He Anna..

Leuk zeg al je verhalen. Wij zitten voor de laatste paar daagjes in Cairns, donderdag vliegen naar Alice Springs.

Je hebt trouwens een hoop fotos :o haha. Ik heb er een paar op Hyves gegooid dus als je intersse hebt moet je daar maar even een kijkje nemen.

Wat zijn jou plannen verder?

x

• 18 November 2008 - 05:15

Mark:

Hey Annamarie,

Je hebt weer een mooi boek geschreven haha. Maar je moet natuurlijk niet alles vertellen. Het is super mooi in Airlie Beach echt veel beter dan Hervey Bay!

X Mark

• 20 November 2008 - 06:13

Rubje:

ANNA hoe gaat het nou dan? Mis je ons al? Ik was al vergeten wie je was want uit het oog uit het hard he maar kreeg een mailtje van je dus ja. Die foto van mij, mark en jessie is wel lagguh. Gister nog met hem wat gedronken.