Laatste dagje Australie......:(!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annamarie Woudstra - WaarBenJij.nu Laatste dagje Australie......:(!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annamarie Woudstra - WaarBenJij.nu

Laatste dagje Australie......:(!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annamarie

08 Februari 2009 | Australië, Sydney

En ja hoor, het zat er aan te komen.....: Het laatste dagje Australie:(. Het moest er toch een keer van komen en altijd sneller dan je denkt!! En dan wil je nog zoveel dingen doen, waar je dan in een keer geen tijd meer voor hebt, maar goed ik zal nog even vertellen wat ik de afgelopen anderhalve week allemaal heb uitgespookt;)!

The Great Ocean Road!
Donderdag zijn Marielle en ik in alle vroegte opgestaan om een toer te doen op de Great Ocean Road. Dit was een 2-daagse toer en dan rijd je dus langs de kust waar je de 12 apostles gaat bekijken en allemaal andere mooie plekken van the great ocean road! Omdat het een 2-daagse toer was hebben we de 12 apostles ovredag en met zonsondergang gezien, wat allebei supermooi was:D!!! Alleen met zonsondergang moesten we heel erg opschieten omdat we daarvoor nog hadden gegeten bij het hostel en toen in een keer supersnel die kant op moesten omdat de zon bijna onder ging.
En je raad nooit wat er na de zonsondergang gebeurde!!! Kwamen er in een keer pinguins uit het water. De kleinste pinguins ter wereld haha, maar het waren ze echt! Wie had dat gedacht dat ik nog pinguins zou zien in Australie:D!!
Toen we in de bus trg gingen naar het hostel was het al rond 10 uur en we hadden het erover om nog iets te doen s avonds en in een keer zegt onze reisleidster (Jude): I can't I have a date with Roger. En wij zaten elkaar allemaal btje aan te kijken en zij zo: Federer that is. Dus wij echt allemaal keihard lachen en toen hadden we dus besloten om met zn allen tennis te gaan kijken bij haar:D. Het jammere was alleen dat toen we trg kwamen in het hostel de wedstrijd al was afgelopen...:s!! Maar ja wij natuurlijk wel helemaal blij omdat Roger Federer in de finale stond:D!! Dus dat moesten we toch nog even vieren in de plaatselijke pub (het was een plaatsje van 500 inwoners,dus je kan je voorstellen hoe gezellig dat was;)) maar ja ons toch wel weer vermaakt.
De vlgnde dag gingen we echt naar het mooiste plekje van the great ocean road (mijn mening dan:))! Ook omdat er een heel verhaal aan vast zat wat ik ook wel aangrijpend vond (zal ik hier niet gaan vertellen,want dan wordt het helemaal een heel boek:))! Later op de dag zijn we ook nog bij Bells Beach geweest en wie de film Point Brake heeft gezien weet wat voor strand dat is. Daar zijn namelijk de hoogste surfgolven van de hele wereld. En eigenlijk alleen de beste surfers kunnen daar surfen. Dus mede omdat ik de film had gezien, was zkr wel indrukwekkend om te zien:)! Toen we trg waren in Melbourne hadden Harnol en Wijnand (de jongens waarmee we naar de Australian open finale gingen) al een hostel voor ons geregeld in St Kilda! Dus helemaal goed:)! Het stomme was dat we die avond lkkr wilden gaan stappen, dus wij ons helemaal klaargemaakt, kwamen we beneden was nadal nog steeds aan het tennissen. En hij was bezig in de 4e set. Dus ja het werd een spannender wedstrijd... en je raad het al. wat voor mij al voor de 2e x gebeurde is dat we gewoon in het hostel het tennis hadden afgekeken. En het was echt superspannend!! Op dat moment waren we natuurlijk blij dat Nadal had gewonnen. we hadden de finale die we wilden, maar achteraf gezien was Verdasco mss makkelijker geweest voor Federer... Maar dat zullen we nooit weten.

De Finale:
Zaterdag hadden we allemaal oranje borden ingekocht en daar hebben we met hele grote letters allemaal spreuken opgezet. T was echt geniaal omdat we allemaal hetzelfde in gedachten hadden: We waren allemaal voor Federer en we wilden aandacht trekken door oranjeoutfits aan te trekken:)!! En dat is gelukt haha: We kwamen rond 6 uur s avonds het park in en echt iedereen zat naar ons te kijken en foto's te maken. We zijn nog een paar keer gefilmd door de australische omroep en toen waren we dus nog niet eens in het stadion geweest!! We voelden ons echt net bekende mensen of zo :p!! Maar iedereen vond het echt superleuk! rond 7 uur zijn we het stadion binnen gegaan en het schijnt dat we toen al de eerste x op eurosport zijn geweest (gelukkig was de familie van mn 3 reisgenoten zo geinteresseerd dat ze alles hebben opgenomen:))! De wedstrijd was nog maar een paar min. begonnen en iedereen kreeg al smsjes binnen: We hebben je gezien DUTCHIES LOVE ROGER :D!! Echt supergrappig gewoon.
Het enige waardoor we wel verdrietig werden was natuurlijk dat Federer toch nog verloor.... We hadden zo gehoopt dat onze held zou winnen. En als hij had gewonnen was hij qua Grand Slam titels op dezelfde voet als Pete Sampras en dat is natuurlijk ook al een legende....!! Maar ja het heeft niet zo mogen zijn. Nadat de laatste bal was gespeeld zijn veel mensen gelijk het stadion uitgelopen, en daardoor konden wij lkkr helemaal vooraan gaan staan:)!! Want wij wilden natuurlijk nog wel de prijsuiteiking zien... en ja hoor, het ergste gebeurde.... Federer begon te huilen.. en echt mn hart brak. Wie durft er nog te zeggen dat hij nooit emotie toont. Nu weet heel de wereld hoe graag hij wel had willen winne, hoe hard hij ervoor gevochten heeft...! En ik weet zkr dat hij nog wel een Grand Slam wint en dan heeft hij alsnog de titel:D!!

Na de finale ben ik nog tot woensdag in Melbourne gebleven. Nog lkkr een paar daagjes, omdat ik toch echt niet zon fan ben van Sydney....:)! Daarna met het vliegtuig naar Sydney gegaan om mn laatste paar daagjes door te brengen in het hostel waar het allemaal begon! sentimenteel he:p!! Hier is het weer zoals vanouds: De Dutch are taking over haha! Met andere woorden zijn hier erg veel Nederlanders. En ja dat is toch wel weer gezellie hoor:)! Zelfs de managers van het hostel zijn Nederlands, dus echt te erg.... In Sydney ben k nog lkkr een dagje naar het strand geweest en verder n btje gewinkeld in de stad. En vandaag nog op de Sydney Tower gegaan. Die is even hoog als de Eifeltoren:)! Ach ja, heb k een mooi uitzicht over de stad:)!

Morgen gaat om 13.00 uur mn vlucht en kom k om 1 uur s nacht aan in Bankok:)! Eigenlijk hoef ik van te voren nix te boeken, maar ik denk toch dat ik het doe, omdat ik echt midden in de nacht aankom.... En dan gaat t avontuur van het afdingen beginnen. Het schijnt als je er een btje goed in bent de helft van je geld te schelen:)!! We zullen zien:)!
Het vlgnde berichtje komt iig vanuit Thailand:)!!

Kuz Anna

• 08 Februari 2009 - 07:25

Enneken:

Lieve Anna!
    Vervelend het afscheid nemen, zag ik in Kenia ook zo tegenop.
    Maar goed nog een paar mooie weekjes in Thailand en dan naar NL, en daar zijn ook weer allemaal mensen blij om je te zien! In elk geval 3 uit Leeuwarden!!!
    Geniet nog super van de tijd die komen gaat!

Liefs, Enneken

• 08 Februari 2009 - 08:30

Alice:

Jeetje, dan is het nu toch echt zo ver, weg uit Australie, wat dramatiesch;) Maar op naar 't nieuwe avontuur!! Have fun in TAILAND! En tot (en nu kan ik 't inmiddels zeggen) snel!! :D JOEHOE!

Dikke kus

• 08 Februari 2009 - 14:21

Nadal:

I am the best :p

• 08 Februari 2009 - 19:13

Mamma:

Dag schatje,
    je hebt weer heel wat beleefd!En gelukkig niet in de 'brandhaarden'van Melb. gezeten...Veel plezier in Thail. en pas goed op jezelf!
    Groetjes,ook van pappa.

• 08 Februari 2009 - 21:10

Annemarie:

Ik werd om half 10 wakker gemaakt door je nichtje dat je op tv was. En heb je gezien!!! Maar ja ik denk dan niet aan communiceren. Zeg veel plezier in chai mai met de olifanten of puket wat ook nog op mijn verlanglijstje staat. liefs t. annemarie.

• 09 Februari 2009 - 02:13

Sjoerd:

Hey chick,,wist niet dat je al naar huis ging joh,,hoe lang blijf je nog in Thailand dan,,je hebt nog wat van me tegoed he..wel vet dat jullie naar die finale zijn geweest,,al was ik keihard voor Nadal,,'el toro de mallorca';)..veel plezier in thailand

We mailen

Kiss

• 09 Februari 2009 - 11:38

Wiets:

Heb ook heerlijk geslapen. Alleen ging de buurman al vroeg met boormachines aan de gang :( Fantastische uitvinding die oordopjes :D.
    Nog leuk gehad met de oude dikke man? Doet me denken aan Jan haha! Maar hij was vast nóg ouder en dikker :D:D

Kusjes, wiets

• 09 Februari 2009 - 18:23

Papa:

dag schatje,
    Rafael Nadal is in rotterdam. Kom je kijken?

• 10 Februari 2009 - 19:43

Marielle:

Mooi gesproken over Federer!!! :) Hoe is het in Thailand?

Ik ga zometeen bungyjumpen en skydiven in Taupo!! Oehhh spannend!! :)

Have fun in Thailand en spreek je snel!!!

xx

• 11 Februari 2009 - 07:35

Enneken:

En, ben je inmiddels goed aangekomen in Thailand?????

• 12 Februari 2009 - 16:55

Betrouwbare Bron:

Voor de mensen die zich ook zorgen maken:

10 februari 18.34 leefde annamarie nog. Toen was ze in Bangkok.
    Tenzij ze overvallen is..

• 14 Februari 2009 - 12:24

:):

Joehoe! Annamarie leeft nog!

• 14 Februari 2009 - 17:48

Gilbert:

Hee Anna,

leuk dat je bij de finale was!
    Had wel verwacht dat je voor Nadal zou zijn eigenlijk...

Veel plezier nog komende tijd, xx

• 14 Februari 2009 - 23:00

Harnold Dunnink:

Hey Anna, Jammer dat je al uit OZ weg bent! Maar de Finale was om nooit te vergeten. Zo grappig al die japanners met Foto toestellen en al die aandacht. Suc6 in Tailand! Heb je al wat reactie voor je kamer?

xx Harnold

• 19 Februari 2009 - 01:52

Rosan Airlie Beach:

Hey Anna!

Jij bent nu in Thailand zag ik op Marks blog? Waar ergens zit je? Ik ben d'r namelijk ook! Ik vind het super, wel totaal anders! Ik zit nu in Pai en wil naar Laos.. Wat zijn je plannen?