Duiken, Duiken en nog eens Duiken!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annamarie Woudstra - WaarBenJij.nu Duiken, Duiken en nog eens Duiken!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annamarie Woudstra - WaarBenJij.nu

Duiken, Duiken en nog eens Duiken!!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annamarie

27 December 2008 | Australië, Sydney

Heeeey!!! Allereerst hoop ik dat jullie allemaal net zon superkerst hebben gehad als ik:D!! Die van mij was iig heel apart:)! En dan wil ik mijn alerliefste kleine nichtje, Hiske, alvast feliciteren met haar bijna 1 jaar zijn:D (het is eigenlijk morgen, maar ja bij mij is het al bijna morgen vandaar:)!!! Lieve schat, sorry dat ik er niet kan zijn, maar vlgnd jaar ben k er hoor, hoop dat je een supereerste verjaardag hebt!!

Zo en nu zal ik vertellen wat ik de afgelopen 2 weken allemaal heb uitgespookt:D!
Vorige week maandag begon dus de dukcursus van mij en Anouk. Wij vol goede moed daarheen en we waren echt in een melige bui du wij echt de hele dag lachen om van alles en nix zeg maar. En omdat ik de theorie al had gehad hoefde ik toch niet zo goed op te letten:p!! We waren met 17 mensen in de groep, maar bijna ieereen deed de 5-daagse cursus en wij dus de 4-daagse. Dat betekent dat we wel met hun theorie hebben en les in het zwembad, maar op een andere boot gaan en zij bleven 3 dagen op een boot en wij gingen overdag op een boot en s avonds gewoon weer trg aan wal. Maar goed eerst vonden we dat allemaal niet zo erg, tot onze duikinstructeur (Dave) vertelde over de nachtduiken die ze gingen maken en dat die mensen dus 9 duiken gingen maken en wij alleen maar de vereiste vier om je Open Water PADI e halen. Dus ja wij vragen of er nog plaats was op de boot, want eigenlijk wilde wij dat ook allemaal wel. En Dave heeft echt geprobeerd om ons nog op de boot te krijgen, maar die was helemaal vol.... Hij heeft ook nog geprobeerd om ons op andere boten te krijgen, maar alles was tot en met januari helemaal volgeboekt. Maar ja Anouk en ik vermaakten ons sowieso wel. We moesten dus allemaal skills doen in het zwembad en dan moesten we die dus later weer herhalen in de zee, zoals je masker vol laten lopen met water en weer leeg maken, masker afdoen en opzetten en leeg maken, regulater ut je mond halen, opzoeken en weer indoen.

Dinsdag hadden we onze theorie gehaald, dus woensdag gingen we vol goede moed naar onze boot en toen kregen we een duikinstructeur die ect verschrikkelijk was!!!! Hij was helemaal vol van zichzelf en we hadden echt het idee dat hij lesgeven helemaal niet leuk vond. We moesten 2 duiken doen die dag en de eerste duik ging allemaal wel goed, maar de 2e duik wa het weer slechter geworden dus er stond een erge stroming en hoge golven. Dus toen we in het water waren wilden we onder gaan maar Anouks flipper zat niet goed dus kwm ze ff boven water, werd die duikinstructeur dus helemaal boos op haar, dat ze dat soort dingen onder water moest oplossen (jaja je 2e duik:s) en dat we nu weer tegen de stroming in moesten zwemmen... Toen moesten we geijk weer onder water van hem, maar nu durfde Anouk helemaal niet meer naar onder us ze bleef boven en hij zo: ga maar trg naar de boot, echt zo bot! Dus ja Anouk trg naar de boot en wij weer onder water, maar we konden onze skills niet afmaken, omdat er geen tijd meer voor was (zei hij). Na 10 min. kwamen we weer boven en ik gelijk naar Anouk kijken hoe het met haar was, maar ging allemaal wel goed, ze had het alleen helemaal gehad met hem. Maar het ergste is nog dat hij later naar ons toe kwam en gewoon meedeelde dat deze duik niet meetelde en dat we de vlgnde dag dus 3 duiken moesten doen: hij vroeg helemaal niet hoe met Anouk was of wat er aan de hand was in het water!! Echt belachelijk!! En Anouk durfde echt niet meer met hem te duiken, want ze voelde zich gewoon echt niet veilig bij hem.
Dus ja zodra we van de boot af waren zijn we naar PRO DIVE gegaan (waar we onze cursus hadden geboekt) en verteld wat er is gebeurd. Het stomme is dus dat ze voor de 5-daagse cursus hun eigen mensen hebben, maar voor de 4-daagse huren ze een ander bedrijf in. Dus zij kenden onze duikinstructeur ook niet, maar ze beloofden op te bellen naar het bedrijf en te zorgen dat er wat zou gebeuren.
Dus wij komen de vlgnde dag trg op de boot en ja hoor, we hebben een andere duikinstructeur:D:D!! Wij helemaal blij. Nu ging het allemaal veel beter. De eerste keer was Anouk nog bte bang, maar die instructeur heeft haar gewoon heel rustig naar beneden laten gaan, zodat ze gewon kon wennen en de andere duiken had ze helemaal nergens last meer van!!! Hij was gewoon echt super en daardoor voelden we ons veel beter op ons gemak! En toen hadden we onze OPEN WATER PADi:D Dat betekent dat je over ter wereld zelf mag duiken met een buddy, dus waren we toch nog helemaal blij! Wij smiddags gelijk naar Pro Dive gegaan en gezegd dat ze het super hadden opgelost:D:D!!

De vlgnde dag hadden we met onze eigen groep van Pro Dive nog een After Party wat echt supergezellie was, wij gelijk tegen Dave (onze allereerste intructeur) verteld wat er allemaal was gebeurd en hij vond het allemaal wel zielig voor ons en de rest van de groep bleef maar vertellen hoe super zij het op de boot hadden gehad en met hun nacht duik enz. enz. maar evengoed wel een gezellie feestje:D! En daardoor nu plek in Sydney:)

Die zondag is Anouk weer trg naar beneden gegaan met de bus (33 uur!!!) daar had ze weer afgesproken met Denise om kerst te vieren en dan zien we elkaar weer met oud en nieuw! En ik zou dus de 25e naar Sydney vliegen, samen met Mariellie, met de nadruk op ZOU haha. want ja zondag krijg ik in een keer berichtje via internet van Dave dat er een plek vrij is gekomen op de boot voor kerst en als ik mee zou willen dan snel moest zijn..... dus tja wat doen Anna dan, haar vlucht verzetten natuurlijk!!! Alsnog mee kunnen op de boot, echt helemaal super:D:D!!!
Dus ja woensdagochtend gingen we op weg en ik kan met 1 woord zeggen: het was Fantastisch!!!:D:D De eerste week waren we alleen maar met onze skills bezig geweest, maar nu kon k gewoon lkkr duiken en naar alles kijken enz.
Dus ik heb supergrote schilpadden gezien, heel veel haaien en Nemo natuurlijk haha!! en op kerstavond heb ik mijn 1e nachtduik gedaan en dat was ook zo supergaaf gewoon!!! Dan zie je weer allemaal andere beesten dan overdag, jammer genoeg heeft het niet zoveel zin om je camera mee te nemen, want daar zie je dan nix op echt zonde, maar ja ik heb het in het echt gezien, dus tja..:)! Het enige wat wel wat minder was, was dat ik verkouden was en geen last had an mijn oren, van de druk op een voorhoofd. Na elke duik was ik echt een half uur van de kaart om mn hoofd een btje te verlichten, maar ja ik wilde toch graag zoveel mogelijk duiken maken natuurlijk! Uiteindelijk heb ik 2 van de 11 duiken gemist. 1x heb ik gesnorkeld, wat ook heel erg mooi is trouwens, denk toch dat dat zwaar wordt onderschat:)! Maar goed uiteindelijk wel mijn Advanced gehaald. Dat zegt jullie mss niet zoveel, maar met Advanced mag je dieper duiken (30 meter i.p.v 18) en je leert navigeren en foto´s maken onder water. zo kan je steeds een stapje verder komen in het duiken, wat natuurlijk ook weer een uitdaging is:D!! Mijn kerst was dus helemaal super, op een boot op de Great Barrier Reef, 30 graden, supergezellige mensen, wat wil je nog meer?!:D. Al voelde het natuurlijk niet echt als een normale kerst, en het kerstgevoel moest ik echt wel ff zoeken, het is zo raar omdat het gewoon niet koud is... Ik heb ook helemaal niet het gevoel dat het bijna oud en nieuw is:)!!

Oh ja, ik zal ook nog even vertellen wat mijn verdere plannen zijn, aangezien veel van jullie denken dat ik 30 Jan. met mn beentjes weer in Amsterdam sta zal ik jullie uit de droom moeten helpen....: Zoals jullie wel door hebben heb ik het hier dus super naar mijn zin en daarom ga ik 3 Jan. voor 2 weken naar Nieuw Zeeland en daarna begint 19 Jan. de Australian Open (tennis) in Melbourne. Dat kan Annamarie natuurlijk niet zomaar voorbij laten, dus ja daar ga ik heen en dan ong. 7 febr. vlieg ik naar Thailand, om als het geld het nog een btje toelaat daar nog 3 weken door te brengen:)!! Met andere woorden kom ik ong. begin Maart trg:). Nu kunnen jullie er dus alvast een btje aan wennen haha! Ik weet natuurlijk dat jullie me onwijs missen en me het liefst zo snel mogelijk weer zien (ahum), maar ja nu ik hier toch ben kan ik er maar meteen het beste van maken denk k:D!!

Verder wens ik iedereen een spetterend en super 2009 toe:D:D!!! Die ik dus is Sydney ga vieren met Denise en Anouk en het spetterende vuurwerk!! Ben heel benieuwd hoe het gaat worden!

No Worries,
Anna

  • 27 December 2008 - 11:09

    Hey Marietje:

    Twee dingen: leuk om te lezen dat we straks samen kunnen duiken in de Castelijnse plas en dat je nog een tijdje weg bijft :).. Dikke kus en alvast een knallend 2009 gewenst..
    Rob B

  • 27 December 2008 - 12:17

    Hiske:

    He tante!

    Bedankt voor je felicitaties! Leuk verhaal weer! Wat maak je toch veel mee! Gaan we over jaar of 17 ook stappen? Of zie je dat niet zitten als je tegen de 40 bent HA HA!! Ik ben erg benieuwd naar morgen. Iedereen is er al heel zenuwachtig voor, maar bij mij valt het nog wel mee. Ik heb geen idee wat ik kan verwachten. Vorig jaar, toen ik uit de buik kwam, was het wel heftig...

    Jij ook een mooi 2010! Ik hoop je in maart weer te zien! Dat plan je wel mooi, want mama is dan net met zwangerschapsverlof!
    Liefs van je nichtje!

  • 27 December 2008 - 12:21

    Leendert:

    Echt kicke he duiken :P Ik heb het ook wel eens gedaan maar daar in Australie is het veeel mooier :D Wel grappig kerst in de zomer xd Een gelukkig nieuwjaar ! (B)

    Groetjes WLE

  • 27 December 2008 - 14:13

    Gilbert:

    Doe je ook nog wat anders dan duiken :D

    leuk dat je nieuwe hobby hebt gevonden, mooie foto's ook.

    Gelukkig nieuwjaar alvast!

    x

  • 27 December 2008 - 16:25

    Susanna:

    hee schat,

    een heeeel gelukkig 2009! Geniet ervan, nu ben daar en de rest van de keren kun je het weer in het oude kikkerlandje vieren met je vrienden en familie...
    Nu heb je lekker weer en bij ons is het koud, maar wel droog en gezellig. Vroeg donker, dus kaarsjes en kerverlichting aan. KAchel op standje high en wij overleven het ook dit keer weer!

    Liefs je big sister

  • 27 December 2008 - 20:56

    Mamma:

    Ha schatje,
    Jij in het warme water,wij strandwandelingen maken met dikke trui en jas aan om de koude oostenwind te trotseren....maar Heldere luchten,mooie sterrenhemel 's avonds.Nu weer thuis,de laatste dagen van 2008 in..Hou je het een beetje 'nuchter'met de jaarwisseling?zodat je echt kunt genieten van het vuurwerk??
    Groetjes,ook van pappa!

  • 28 December 2008 - 08:28

    Wietske:

    Grappige video's :) Laat die muts maar weg. Is toch irritant met vasthouden. :P

  • 28 December 2008 - 14:52

    Alice:

    Hey Schat!!

    Maarttt, jeetje! :D Nee hoor, je hebt groot gelijk, geniet er maar hard van daarrr!! Leuk verhaal weer, heb je net een mail gestuurd..!

    Dikke kus Alice

  • 29 December 2008 - 09:10

    Wijnand:

    hooooi,

    tot snel!

  • 30 December 2008 - 19:04

    Wiets:

    Jeruzalem heeft je kaartje ontvangen hoor! Gaat goed daar :)

  • 31 December 2008 - 13:00

    Wiets:

    Joehoe! 2009! Gelukkig nieuwjaar!!

    Kus wiets

  • 31 December 2008 - 13:10

    Ww:

    Leuke voicemail heb je :D

  • 31 December 2008 - 14:31

    Enneken:

    Hey Anna!!!!!!!

    Gelukkig nieuwjaarrrrrr!
    Zeker een hele belevenis in Sydney?

    Liefs, enneken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Annamarie

Actief sinds 07 Aug. 2008
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 53114

Voorgaande reizen:

03 Juli 2017 - 11 Oktober 2017

Bas, Anna & little baby reis

03 December 2014 - 18 April 2015

Wens Chalet in Oostenrijk

12 April 2014 - 31 Oktober 2014

Werken in Tunesië!

11 December 2013 - 18 Maart 2014

Werken in Zwitserland

24 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: