Tja, nog steeds in Nieuw Zeeland!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Annamarie Woudstra - WaarBenJij.nu Tja, nog steeds in Nieuw Zeeland!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Annamarie Woudstra - WaarBenJij.nu

Tja, nog steeds in Nieuw Zeeland!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annamarie

17 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw Zeeland is gewoon niet mijn land....Oke, dit is niet de beste tijd om te beginnen met een bericht, want heb net mn bus gemist dus ik ben eigenlijk behoorlijk pissed. Ik stond hier al een uur rond te hangen om te wachten op mn bus, maar ik zag hem elke keer niet. Dus vroeg ik het later aan iemand, blijkt dat het een hele andere bus was dan waar ik normaal mee ging. Dus vandaar dat ik hem niet had gezien. Nu gaat er 2 uur later weer een bus, maar ja mag ik wel weer opnieuw voor betalen natuurlijk:s:s!!! Dus ben er ff helemaal klaar mee....!
Ik zit nu een paar uur ter noorden van Auckland, Paihia. Omdat ik mijn laatste ritten met de auto heb gedaan had ik nog veel uren over op mijn flexipas, dus dacht ga ik een dagje naar het noorden om met dolfijnen te zwemmen en weer trg. Vanochtend dus wel op een dolfijnenboot geweest en heel veel dolfijnen gezien gelukkig. Maar we mochten er niet mee zwemmen, omdat er elke keer baby's bij waren. Dus was ook al btje tegenvaller en natuurlijk was de batterij van mn camera leeg dus kon ook geen foto's maken.... Nou dat was dus ff een klein btje zeikberichtje. Het kan ook niet altijd feest zijn natuurlijk, maar ben er ff helemaal klaar mee en blij als k weer in Australie zit:p!!
Verder zijn mn 2 weken wel hartstikke leuk geweest hoor. Er is echt superveel verschil met Australie. Het is hier veel rustiger. Niet alleen qua backpackers, maar sowieso zijn de plaatsen veel kleiner. Nou vind ik dat ook niet zo erg, want ik kwam hier ook voor mn rust natuurlijk (wat alleen in Taupo niet erg is gelukt:p)!
Na 2 nachtjes Auckland (waar verder niet heel veel te doen was) ben ik met de bus naar Tauranga gegaan. Daar kwam ik aan in het hostel en gelijk was de recepionist super aardig en ging gelijk vertellen wat ik allemaal kon gaan doen daar. Dus de vlgnde dag ben k naar Mount Manganui geweest. Dit is een kleine berg aan de kust vanwaar je een supermooi uitzicht over de stad en de zee hebt! Dus helemaal mooi:)! Verder nog btje aan zee gelegen en s avonds de kroeg in geweest met wat mensen van het hostel.
Ondertussen had ik ook al wat contact gehad met mijn familie in Tauranga: Carla en Filip. We hadden wat heen en weer gemaild, maar omdat mijn telefoon hier niet werkt konden we elkaar niet bellen. Zo irritant, maar goed uiteindelijk mocht ik bellen met iemand anders zn telefoon en is het allemaal goed gekomen:D! Filip heeft me gelijk opgehaald uit het hostel en mocht gelijk bij ze eten en slapen! Zo gastvrij:D! Het was natuurlijk best apart, omdat we elkaar helemaal niet kennen verder. Ze kunnen nog steeds heel goed Nederlands, maar omdat er ook nog een vriend van hun verbleef hebben we de hele tijd engels gesproken. Ik kan ze het beste omschrijven als Jan en Greetje, verder zal ik er niet zoveel over zeggen:p!! Carla en Filip vonden dat ik toch nog wel wat van Tauranga moest zien, dus de vglgnde dag zijn we naar de hot water pools gegaan. Dat is dus echt een must als je in NZ bent. Overal hebben ze van die Hot Water pools. Dat is heet water wat uit de grond komt en dan uiteindelijk naar een rivier gaat en dan worden delen van die rivier dus helemaal verwarmt. Een hele aparte gewaarwording, maar aangezien het hier dus een stuk kouder is, is het vooral s avonds heerlijk om daarin te zwemmen:)!
De vlgnde dag ben k s ochtends alweer weggegaan om in Rotorua te verblijven. Ik kwam daar vrijdag aan en wilde zondag weer weg, dus had ik alleen zaterdag de tijd om wat spannends te gaan doen. Dus gelijk naar info centrum. En ja hoor Raften was iets wat je echt in Rotorua gedaan moest hebben. En toen hadden ze ook nog andere dingen die je kon doen, dus heb k maar zon pakket gedaan waar je de hele dag onderweg bent. En het was supergaaf!! Vooral het raften, een waterval van 7 meter!!! jammer genoeg zijn we niet omgeslagen, maar wel helemaal onder water geweest. Op de foto's zie je ook gewoon geen boot meer haha!!

Oke, hier was ik gister gestopt, dus nu ga ik weer verder met mijn oh zo geweldig leuke ervaringen in Nieuw Zeeland.... klinkt dat een btje sarcastisch?!?! Nou dan zal ik jullie even op de hoogte brengen wat ik vandaag heb meegemaakt: Vannacht zou ik om 4 uur worden opgehaald door de shuttlebus om naar het vliegveld te gaan. Maar wat gebeurd er, Annamarie wordt om 7 uur wakker!!!! 3 uur te laat:S:S!!!! Echt belachelijk. De vlucht was natuurlijk al lang weg, maar toch wilde k zo snel mogelijk naar het vliegveld, want dan kon k mss zsm met een andere vlucht gaan. Maar ze kennen hier niet zoiets als "last minute". Dus hoe later je boekt, hoe duurder het wordt. En omdat het nog steeds vakantie is in Sydney was het gewoon echt gigantisch duur!! Nu had k 2 opties, want ja ik had ook nog een vlucht van Sydney naar Melbourne vanmiddag, maar die zou ik sowieso al missen. Dus eigenlijk kon k het beste gelijk een vlucht boeken naar Melbourne. Maar ja omdat de Australian Open maandag beginnen hebben ze die prijzen dus ook weer lkkr omhoog gegooid. Dus ja toen zat er voor mij eigenlijk maar 1 ding op en dat is pas woensdag naar Melbourne gaan.... Dat was iig nog een relatief goedkope vlucht. Nu mis ik dus wel de eerste 2 dagen. maar ja ik heb gelukkig toch al een ticket voor de finale dus ik ga daar sowieso heen. Nu maar hopen dat Federer er niet gelijk uitligt, want hem wil ik nog wel zien spelen...:)!!! Dus ja dit was mijn zaterdag. en dat terwijl ik gister dus expres vroeg naar bed ben gegaan, omdat ik een xtje fit in het vliegtuig wilde zitten ipv half dood. Ik weet ook nog steeds niet hoe het kan, mn tel. is wel een btje kapot en alles, maar normaal gesproken gaat de wekker wel gewoon af!! Voor woensdag ga k er gewoon 4 zetten of zo, maar ja waars. is het toch niet nodig want k denk niet dat k goed zal gaan slapen (mn vlucht vertrekt dit keer om 6 uur s ochtends:))!!

Anyways, ik zal je ook nog ff vertellen over de rest van mn Nieuw Zeeland avonturen:
In Rotorua heb ik ook hartstikke aardige Israeliers leren kennen. er waren 2 jongens en een meisje met zn 3en aan het reizen en een ander meisje reisde half en half met hun mee. En ze waren echt zo lief en gezellie! ik gelijk vertellen over mijn supergoeie banden met Israel natuurlijk en vonden ze ook helemaal leuk. En 1 van die meisjes woont ook in een kibboets en zei dat dat echt superleuk was en dat als k daar zou willen komen werken en wonen dat heel makkelijk kan.... Dus ja mss voor n vlgnde reis:)!!

In Rotorua werd ik zondag vervolgens opgehaald door Yfke, Rod, Eva en Tobias. Zij waren toch op doorreis naar Taupo en konden mij dus makkelijk meenemen. Echt zo grappig om hun te zien. De eerste mensen die ik al in Nederland kende:D:D!! En het was echt supergezellie! De eerste avond had ze wat vrienden en familie uitgenodig en hebben we lkkr gebbqt. Ze heeft namelijk allemaal familie die daar ook al eerder naartoe is geemigreerd. Dus haar neef (Jake)kwam daar ook en die heeft dus een hele Nederlandse naam, maar spreekt geen woord Nederlands:)!! Toen hadden ze het s avonds over een berg waar je een supermooi uitzicht hebt over het meer en waarvandaan je heel ver kan kijken. Eva en Tobias hadden de klim al een x gedaan en Yfke ook al een paar x. Maar jake zei dat hij wel met me mee naar boven wilde (het was een wandeling van 2 uur)! Dus zo gezegd zo gedaan. De vlgnde dag staat Anna voor dag en dauw op (als je de slaapuren telt:p)! En gaat de berg op. gelukkig was het een supermooie dag (dat weet je nooit hier in NZ). Dus we hadden echt een superuitzicht!!!! In het begin was het best zwaar, omdat je best stijl omhoog ging, maar later viel het wel mee en tja is ook nog goed voor je conditie natuurlijk:D!!

Toen we trg kwamen had de rest bedacht om naar de hot water pools te gaan. En in Rotorua was het echt zon gewoon zwembad zeg maar, maar hier was het echt gewoon in het meer. Dus echt heel apart, want je voelt tegelijk koude en warme stromen langs je komen:D! En omdat t al wat kouder werd was het dus heerlijk om in te zwemmen:)! Daarna maar weer gbbqt:)!
De vlgnde dag (dinsdag) hebben we n btje sightseeing van yfke gekregen:)! Eerst heb ik gebungyjumpt van dezelfde bungy als Yfke en Eva een paar jaar geleden. En ja om ook maar in hun traditie te blijven een rokje aangedaan;)!! Het is boven het meer, dus daardoor kon je met je hoofd het water raken en dat wilde anna natuurlijk ook wel:D!! En ik moet zeggen, als je daar boven staat is het echt doodeng!!! Je kijkt naar beneden en denkt gewoon echt dat je niet zelf kan springen. Maar omdat het eigenlijk heel snel ging, ik stond er nauwelijks of de instructer zat al af te tellen, wordt je wat minder bang. Ik denk dat als je er heel lang gaat staan en naar beneden gaat kijken dat je dan alleen maar banger wordt. Dus ja toen gewoon maar gesprongen en het was echt supergaaf!!!!:D:D, ik wilde eigelijk gelijk wel nog een keer:P!!! Maar ik denk dat als je boven land springt dat het dan nog veel enger is, want ja als er dan iets fout gaat.....:)!

Daarna dus een btje sightseeing van Yfke gekregen: Een supergrote waterval bij Lake Taupo en The Craters of the moon. Dat zijn allemaal kraters waar rook uitkomt en zelfs een gedeelte waar kokende modder omhoog wordt gespoten. Je kan daar rondom heenlopen en is wel apart om te zien. Het leuke is dat sommige stoomgaten erg stinken naar rotte eieren, daardoor stonk heel Rotorua er ook naar. echt heel vies:s!! Die avond hadden we een bbq op het strand met de hele familie Beetsma. En volgens mij hebben ze meer familie in Nieuw zeeland dan in Nederland haha. Iig erg veel kinderen. Het komt ook omdat de vader en Pake (van 94!!)van yfke nu ook in Nieuw Zeeland op vakantie waren. Wie zei er ook alweer dat de friezen altijd in hun eigen provincie blijven;)?! Dus ja weer een supermooie zonsondergang gezien:)! De vlgnde dag zouden Eva en Tobias weggaan. Nog lkkr een paar daagjes naar Bali (bruin worden;)) en dan naar het koude Nederland. Hun vlucht vertrok pas s'nachts. Dus overdag hebben we nog lkkr even gewinkeld in Taupo. Yfke had me lkkr gemaakt met ned. winkeltje waar ze wel eens yoghi kocht!!! Nou dat liet k me geen 2 keer vertellen, maar ja jammer genoeg hadden ze deze keer geen yoghi meer. Dus zal ik toch echt moeten wachten tot ik weer in Nederland ben:)!! Daarna zijn we met de auto naar Auckland gegaan. Ideaal dat ik nu mn buspas niet hoefde te gebruiken en daardoor had ik dus nog best veel uren over. Dus had ik besloten om donderdag een stukje naar boven te gaan. Ze hadden gezegd dat t daar veel mooier was en je kon zwemmen met dolfijnen!! Dus naar de bay of islands gegaan. Was wel weer 5 uur met de bus, maar ja je moet er wat voor over hebben. Gelijk voor vrijdagochtend een dolfijntoer geboekt, want vrijdagmiddag weer trg naar Auckland! Nou ja jullie weten dus hoe dat is verlopen. T was echt super om de dolfijnen te zien en ze gingen ook helemaal met de boot mee en alles. Maar ja k was toch echt voor het zwemmen gekomen. Daarna dus de bus gemist, en gisteravond pas rond 10 uur in mn hostel aangekomen. Gelijk naar bed gegaan en dan zon dag als vandaag.... ben dr op het moment dus btje klaar mee. kan niet wachten tot ik weer trg ben in Australie, waar tot nu toe eigenlijk alles heel soepel verliep:)!! maar ja dit had me natuurlijk ook in Ozzie kunnen overkomen. en ik hoor de meesten van jullie alweer denken: Dit kan eigenlijk alleen anna overkomen:)!! En waars. heb je nog gelijk ook. Maar goed nu nix meer aan te doen.

Het is weer een erg lang verhaaltje geworden, maar ja ik dacht ook ik doe Nieuw Zeeland gewoon in een keer dan ben k er weer vanaf:p!!! en ja dat k toen in een keer zoveel meemaakte kon ik natuurlijk ook niet voorzien. Ze zeggen btw dat de Kiwi's (Nieuwzeelanders) aardiger zijn dan de Ozzies, maar ik weet t niet... De een is heel aardig, maar de ander kan weer net zo chagarijnig zijn. Zoals gister, kwam k met mn backpack mn hostel uitgewandeld, nix aan de hand. En in een keer komt er n meisje naar me toe. Ze zegt oh gaat t wel, dat kan je toch niet alleen dragen blablabla. gaat me helemaal helpen en alles. En dat was dus een Kiwi. Echt zo lief, maar ja 2 min. later zit je in bus met een superarrogante chauffeur!!!Dus 1 ding weet ik wel, volgens mij is Nieuw Zeeland het enige land waar je mensen echt niet kan generaliseren;)!
En nu zeg ik: Op naar Melbourne en de Australian Open:D:D!!!

Liefs, Anna

  • 17 Januari 2009 - 04:46

    Rubonski:

    Annamarietje :D hoe gaat het er mee? Ik heb niet zo veel tijd nu dus lees je boek een ander keertje zoals gewoonlijk :P

  • 17 Januari 2009 - 08:37

    Papa:

    Zo meiske ben je weer boven water en je hebt alles overleeft. Je maakt wel wat mee daar in n.z. Gelukkig geniet je erg veel, en is je humeur goed te noemen. Deze keer erg mooie foto's. Bij wat minder zon krijg je mooiere foto's. Hier alles nog perfekt. Mama slaapt overdag. Heeft dus nachtdienst.
    groet

  • 17 Januari 2009 - 09:14

    Suus:

    Ha Anna
    Eindelijk....
    Wat jammer dat nieuw zeeland tegenvalt, maar nu heb je het met eigen ogen kunnen zien...
    Je hoeft er dus geen spijt van te hebben.
    Je maakt er voor jezelf wat van, ga zo door! Wanneer ga je naar Thailand?
    Rob was al bang dat je verkracht was, dus kijk uit voor insluipers!!!!
    Liefs

  • 17 Januari 2009 - 09:31

    Matthias Qasim:

    ey Annamarie je hebt wel pech, maar je moet gewoon doorzetten. Ik vind het echt supercool dat je gaat bungiejumpen enzo. Met mij gaat alles goed. Ik hoop dat je nog een supertijd hebt daar. Groetjes Matthias

  • 17 Januari 2009 - 09:43

    Tim :

    Heej Anna, erg leuke fotos!! Ik zie, ik zie wat jij niet ziet en de kleur is... huh, waar is die boot?!? ;-) ;-) Bungy jumpen met een verfrissende duik... Geweldig!! Veel plezier de komende tijd, Kuz

  • 17 Januari 2009 - 10:03

    Annemarie:

    net Hans zijn plakboek over n.z.(1984) gezien. dezelfde craters,waar hij een huttentocht deed.Nee geen raften dat bestond ws niet.(of was te duur). Nou ik ga op tv kijken of ik je op de tribune zie. we genieten van je foto's. geniet de laatste dg in nz. liefs Annemarie.

  • 17 Januari 2009 - 11:26

    Hans:

    Straks een paar maandjes nog naar een Kibboets? Ik kan het je aanbevelen! (als overbrugging naar je studie? Het voorjaar is daar de mooiste tijd) Kan vreselijk gezellig zijn.
    Heerlijk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Kheb gelijk mn boek van 25 jaar terug opgezocht. Lekker weer gedroomd van NZ. Vanavond mn dagboeken lezen. Van toen. Kben stikjaloers op het vrije leventje wat je leeft. Maarja, na de 50 heb je verplichtingen. Ooit.........
    Liefs en geniet mateloos.
    Hans

  • 17 Januari 2009 - 12:22

    Jantje En Henkie:

    moest dat nou, die string foto?? hahaha.
    Bali is super, geniet lekker van melbourne en ik zie je snel
    x

  • 17 Januari 2009 - 12:22

    Tobias:

    euh... mis je jake al?????

  • 18 Januari 2009 - 11:31

    Alice:

    Hey Schat!

    Nice pics!! Wat leuk dat je Eva en Tobias weer hebt gezien! Have fun daar!

    Dikke kus!

  • 19 Januari 2009 - 19:46

    Fin:

    Hey meis, een paar tegenvallers in NZ, maar toch ziet het er superlekker uit! en je hebt ook nog veel gedaan! Heb je nog wat van Lord of the Rings gezien? Misschien zien we je nog op tv bij tennis :P
    Hier gaat alles zijn gangetje, beetje werken, gezellige dingen doen met Anne Fre, en volgende maand op wintersport voor het eerst!! Vandaag skipak gekocht, jeej (in de uitverkoop :P).
    Veel plezier nog meis! Overal van genieten!

    xx Fin

  • 27 Januari 2009 - 19:18

    Wietske:

    Hé Anna, ik moest vandaag aan je denken toen ik zuurkool met worst at. Maar ik moet ook wel aan je denken als ik rijstewafels met pindakaas eet hoor. En als René op z'n hoofd krapt en ik 'heuf' zeg. Oh ja, en als ik je fiets gebruik natuurlijk. Fietst veel lekkerder dan de mijne :)
    En weet je wanneer ik ook aan je denk? Als ik iets over tennis in de krant zie staan :D

    xxx van je zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Annamarie

Actief sinds 07 Aug. 2008
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 53139

Voorgaande reizen:

03 Juli 2017 - 11 Oktober 2017

Bas, Anna & little baby reis

03 December 2014 - 18 April 2015

Wens Chalet in Oostenrijk

12 April 2014 - 31 Oktober 2014

Werken in Tunesië!

11 December 2013 - 18 Maart 2014

Werken in Zwitserland

24 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: