Een weekje Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Annamarie Woudstra - WaarBenJij.nu Een weekje Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Annamarie Woudstra - WaarBenJij.nu

Een weekje Byron Bay

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annamarie

17 Oktober 2008 | Australië, Byron Bay

Heeeeeey!!!
Zo ffies over mijn weekje Byron Bay vertellen:) allereerst denk je natuurlijk dat t hier elke dag mooi weer is, maar het tegendeel is waar.... we hebben een paar dagen heerlijk strandweer gehad, maar nu is het al 3 dagen bewolkt en af en toe in een keer een dikke regenbui...:s! dat is natuurlijk wel jammer, want er is hier namelijk niet heel veel anders te doen dan strand en btje winkelen, maar ja k moet niet te veel winkelen, want anders past het strax niet meer in mn backpack:)! hoewel ik natuurlijk ook alweer het nodige ben kwijtgeraakt (heb laten liggen enz enz.) maar ja iig heb ik alle belangrijke papieren nog dus dat scheelt weer:)! Maar goed wat heb k nog meer gedaan...... nou k heb 2 hele leuke dingen gedaan, weet alleen niet of jullie er ook zo blij mee zullen zijn...:D:D, maar k zeg het toch maar, want anders zien jullie het wel op de foto's:D

Om een lang verhaal kort te maken: Maandag heb k geskydived!!! En het was zo supergaaf:D:D!!! zon tandemsprong vanaf 14000 ft (ong. 4 km) en dan eerst 70 sec. vrije val voordat je parachute uitgaat en je nog even lkkr rondfladderd en een supermooi uitzicht hebt over Byron Bay. Het voelde echt zo geweldig om in de lucht te hangen, zonder dat je in een vliegtuig of wat dan ook zit. en de adrenaline die je dan kwijgt is echt geweldig:D:D!!! natuurlijk had k een persoonlijke cameravrouw/fotografe met me mee, dus de foto's staan hieronder uiteraard, maar omdat ik geen filmpjes kan plaatsen kan je die jammer genoeg nog niet zien.. k wilde hem op you tube zetten, maar dat duurt zon btje de hele dag om dat te doen, en daar zit ik niet echt op te wachten:)!!
dus ja wel jammer, maar goed de foto's zeggen ook genoeg:)
Dus dat was het skydiven, een paar dagen voor het skydiven was k een btje in de stad aan het wandelen en toen kwam ik zon tattooshop/bodypiercing winkel tegen..... heel toevallig natuurlijk... niet omdat k een tattoo wil hoor, maar ja toen heb k dus maar een tongpiercing laten zetten:D:D!!! Nu lijkt t net of ik er niet over heb nagedacht, maar zo is het niet helemaal gegaan hoor! In Ned. had k er al aan gedacht om er eentje te laten zetten, maar voor mn werk mocht het sowieso niet en toen k klaar was met werken dacht k bij mezelf, dan doe ik het wel in Australia:)! In Sydney was k met de meiden al ergens gaan kijken, want zij wilden ook nog een piercing en tattoo laten zetten, maar toen hadden we er maar 1 gevonden die er niet echt goed uitzag... das wel jammer want anders hadden we elkaar kunnen steunen:), maar ja zij zijn dus nu in cairns...! Nou k hoop dat je niet al te zeer geschokt bent van deze ontdekking...:p!! de piercing laten zetten deed eigenlijk helemaal geen pijn, maar daarna is het wel ff moeilijk met eten en drinken, omdat je natuurlijk een open wond in je mond hebt. maar langzamerhand neemt de pijn wel wat af en na 10 dagen moet het ongeveer genezen zijn:D

Verder heb k deze week dus gewoon lkkr btje op het strand gelegegen, veel kaartspelletjes gedaan en veel mensen leren kennen. dat gaat echt supermakkelijk in zon hostel.
Woensdag ben k naar het meest Oosterlijke punt van heel Australie geweest, dat is dus hier in Byron bay bij de vuurtoren. ongeveer een uur lopen, maar wij hadden fietsen geleend van het hostel dus hoefden alleen het laatste stukje te lopen. normaal gesproken zou je daar walvissen kunnen zien in het water, maar toen wij er waren was er jammer genoeg nix te zien...
k heb dus tot zondag geboekt en moet er dan weer uit, aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant is het ook wel weer fijn om gewoon weer lkkr verder te reizen:)...! Nou poeple dit was het dan weer vanuit het altijd geweldige Australia!

Oh ja voor als je behoefte aan een echte brief of kaart kan je die opsturen naar:

Annamarie Woudstra #249
Woodduck Work & Travel
153 forbes dt
Woolloomooloo
2011 Sydney

Dit Adres is dus in Sydney. ALs je het daarheen stuurt, krijg ik een mailtje dat er post is en dan sturen ze dat gratis op naar de plek waar k me op dat moment bevind:D! handig he?!? dit is dus alleen met gewone post en niet met pakketjes e.d. (Fokke en Enneken;))

En voor de liefhebbers:
Steun het Annamarie backpackersfonds;)

Rek.nr 7900642 ter name van AM Woudstra Emmeloord.

No Worries mate!
Kuz Anna




  • 17 Oktober 2008 - 05:58

    Suus:

    Ah, nu ben ik de eerste die wat kan typen!
    Nou zo te horen heb je het erg naar je zin en doe je wat je hart je ingeeft.
    Stoer hoor om zo van die hoogte te vliegen. De piercing in je mond, wou! Ik zou het zelf niet doen (tenminste niet in mijn mond...)

    Hier is het weer ern nederlands, nat en koud...
    Verder heb ik zometeen vakantie!

    Liefs en kusjes van je grote zus

  • 17 Oktober 2008 - 06:54

    Fin:

    Waaaaa allemaal enge dingen :P Vet stoer dat je dat zomaar durft te doen!!

  • 17 Oktober 2008 - 07:34

    Nelleke:

    Aah wat eng allemaalm, maar wel vet stoer, knap hoor! Jij liever dan ik hoor hahaha. Heb het fijn daar!

    Groetjes Kusjes je nicchie

  • 17 Oktober 2008 - 09:01

    Danny:

    Hmmzz wooow super allemaal hoor! Gr Danny

  • 17 Oktober 2008 - 09:28

    Tim:

    Heeey gek wijf, voel je je wel helemaal lekker?? ;-) ;-) Lijkt me echt heel verrot zo'n piercing in je mond!! Maar dat skydiven is wel helemaal te gek. Ik wil ook!!! Weer leuke fotos trouwens. Kus

  • 17 Oktober 2008 - 11:06

    Wiets:

    Haha en wij maar werken om jouw vakantie te financieren zeker... hmm..
    Cool dat je die tongpiercing nog gedaan hebt! Ik had ook niet anders verwacht :D Als je iets in je hoofd haalt... Is in ieder geval 10x beter dan een neuspiercing.

    Ey, en je had maandag gebeld? Ik neem aan dat je weer bezopen was, aangezien het bij jou half 2 's nachts moet zijn geweest...

    xxx

  • 17 Oktober 2008 - 13:49

    Boertje??!!!:

    Hey Anna,

    pfffffff wat een verhalen meid!!! Echt super gaaf dat je bent gaan springen. Ik had ook niet anders verwacht van zo'n stoer weifie. Hier verder alles rustig behalve dat ik nattigheid voel over het feit hoelang we nog wonen aan de werktuigenweg. Bel me ff als je kan. Dinsdag Biestemaerkt!! check je laterss xxx van mij

  • 17 Oktober 2008 - 18:21

    Leendert:

    Echt kicke weer je verhaal en de foto's ! Ga zo door :P X

  • 18 Oktober 2008 - 07:19

    Alice:

    Gek kind! Een tong piercing! Wat cool! En dan ook nog denken dat we je vakantie wel even sponsoren ;) hihi, arme student, dus helaas! Je zult 't moeten doen met een berichtje! :D LEUK LEUK je aan de telefoon gehad te hebben! HAVE FUN!

    KUS

  • 18 Oktober 2008 - 17:19

    Hiske:

    Dag tante Anna!

    Ik heb weer een nieuwtje! Sinds vanmiddag kan ik ook echt kruipen!

    Liefs, Hiske

  • 18 Oktober 2008 - 20:28

    Greetje:

    Schitterend ja, zo'n skydive, vrije val + parachutesprong dus. Boven zo'n landschap! Een tongpiercing - kun je iets schrijven over wat je er zelf aan vindt? Ik kan me er er niets bij voorstellen en Gilbert weet er niet over te zeggen (hijs toevallig hier..) Ga je ook een tattoe zetten, van een kangoeroe of zo als herinnering an deze supervakantie? Ik dacht overigens dat je wel meer australian way zou leven, tenminste waarom zou je zo ver reizen om hetzelfde te doen met dezelfde type mensen wat je hier ook kan doen (afgezien van stabiel klimaat en wellciht prijs)? Dit natuurlijk typisch gepraat van een 50jarige maar ik hoop dat je reis ook ten goede komt aan wereldwijsheid/doorleefheid. Of ga je gewoon volgend jaar weer?
    Hier heb ik een beetje hefstvakantie beleefd door met Emmaly-Fleur en Lodewijck naar Burgers dierenpark te gaan. Het heeft iets van wat jij doet: met dezelfde mensen als in Nederland in een enclave ziten van een ander landschap en klimaat, namelijk een enorm troptische kas met oerwoud en waterval, en eentje van de woestijn met cactussen waar ik vorig jaar met Gilbert was (Arizona).
    Goodbye, greetings (whats the best way to end a mail like this in english?), greet(je)

  • 18 Oktober 2008 - 20:47

    Je Vriendinnetje:

    Ach, echt Greetje weer haha :D Ik zal je even uitleggen waarom je tante waarschijnlijk zo denkt: als zij op het vliegtuig was gestapt naar Aus, zou ze all by herself de cultuur opsnuiven, opeten, beluisteren, observeren en eraan deelnemen alsof er geen Nederlander meer zou bestaan. Alleen dán ben je volgens haar namelijk écht in Aus.

    Ik denk dat ieder van ons wel een beeld heeft van wat we zouden gaan doen als wij zo'n avontuur zouden beginnen. Heel begrijpelijk dus. Ik heb bijvoorbeeld nog altijd de hoop dat je christelijke vriendjes maakt die je meer kunnen vertellen over de wereld: waarom die zo is zoals die is. En dat je fan wordt van Hillsong australia :)
    Ik zeg maar zo: Als je maar gelukkig bent en geniet van de tijd daar!

    xxx wiets

  • 19 Oktober 2008 - 06:27

    Fokke:

    Hé, je vermaakt je daar goed, ook gezien de verhalen en foto's van je reisgenoten :)- Vergeet je certificaat van het vliegen niet! GL HF Fokke

  • 20 Oktober 2008 - 11:57

    Mamma:

    Leuk,dat je even belde!
    De 'zweeffoto's'zijn prachtig! De tongpiercing eng!Goede reis verder naar de 'boerderij'(als er plaats is). Groetjes!

  • 25 Oktober 2008 - 12:36

    Wietske:

    Voor ik het vergeet: je krijgt de groeten van Johan!

  • 27 Oktober 2008 - 13:36

    Annie:

    Krijg er ook zin in als ik het allemaal zo lees.
    Als het goed is krijg ik je verslag nu automatisch op mijn mail??!!

    Heel veel plezier!!
    Hier is het koud dus geniet ervan.

    Groetjes annie woudstra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Annamarie

Actief sinds 07 Aug. 2008
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 53080

Voorgaande reizen:

03 Juli 2017 - 11 Oktober 2017

Bas, Anna & little baby reis

03 December 2014 - 18 April 2015

Wens Chalet in Oostenrijk

12 April 2014 - 31 Oktober 2014

Werken in Tunesië!

11 December 2013 - 18 Maart 2014

Werken in Zwitserland

24 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: