Whitsundays & Magnetic Island!!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Annamarie Woudstra - WaarBenJij.nu Whitsundays & Magnetic Island!!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Annamarie Woudstra - WaarBenJij.nu

Whitsundays & Magnetic Island!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annamarie

14 December 2008 | Australië, Cairns

Vorige week Zondag dus begonnen met 2 dagen en 2 nachten zeilen op de Whitsundays!! Dit zijn echt supermooie zandstranden vlakbij Airly beach! Het jammere van mij was, dat k n btje een kater had van de vorige avond (de eerste hier in Australie en dan uitgerekend op een dag dat je gaat varen:s:s!). Dus de eerste paar uur waren niet heel erg aangenaam:p! Gelukkig ging het daarna al veel beter.
Ik had samen met Mark de toer geboekt en er waren alleen maar meiden op de boot, dus mark kon zn geluk niet op haha!! We zaten met ongeveer 20 mensen en was echt supergezellig!!! De eerste dag gingen we om 4 uur weg en hebben we gewoon een btje kennis met elkaar gemaakt en alles. En de vlgnde dag zijn we naar het witste strand gegaan dat ik ooit had gezien!! Het zand was echt superwit en de zee zo blauw!! Echt heel mooi:D!!!
Die dag heb k voor het eerste gedoken!! Een introductieduik van ongeveer een half uur!!! En wat supergaaf is dat:D:D!!! Zo dicht bij de vissen en het koraal. Ook nog een supergrote schildpad gezien, dus was zkr een mooie ervaring. Het enige wat wat minder was dat het masker dat ik op kreeg veel te groot was voor mn gezicht, dus daardoor kwam er heel vaak water in. Later had ik er met de duikinstructeur over gehad en hij zei dat ik waars. een kindermodel nodig heb... nou ja dan zal het vast wel beter gaan iig:)!!
We hebben ook nog heel veel gesnorkeld bij de whitsundays wat ook echt al supermooi was (k deed er altijd btje denegerend over, maar valt dus best mee:))! S avonds was het dan supergezellie feest op de boot en de 2e nacht heeft bijna iedereen lkkr op het dek onder de sterren geslapen!! Dat vond k echt zo mooi.....! De vlgnde dag was het nog niet afgelopen, want de crew had nog een afterparty bedacht in Airly Beach. Daar konden we dan ook gelijk met de andere mensen onze emailadressen en alles uitwisselen. Dus bijna iedereen kwam er ook heen en weer veel nieuwe contacten opgedaan:)!!

Woensdag zijn Mark, Ruben en ik verder gegaan naar Magnetic Island. Dat is een Island waarvan het grootste gedeelte beschermd natuurgebied is, om de regenwouden en alles te beschermen. Toch gaan er nog best veel backpackers heen, omdat je er een koalapark hebt waar je allemaal dieren mag vasthouden. En dat hebben wij dus ook gedaan! 2 slangen, een koala en een krokodil vastgehouden, echt heel gaaf:D! We hadden een mook (klein open autotje) gehuurd om daar btje het eiland mee rond te rijden dus na het koalapark hebben we nog een wandelroute gedaan om te kijken of we koala's in het wild zouden tegenkomen! En ja we hebben er een gespot, met een babytje aan haar hangen nog ook:)! Superlief!!
We zouden eigenlijk Vrijdag weer weggaan van Magnetic island, maar toen hoorden we in een keer van Full Moon party!!! Wij wisten wel dat ie daar op het eiland was, maar dachten dat het nog lang geen volle maan was!! wel dus. Dus toch maar dagje langer gebleven en was echt superleuk:D:D!! Veel te kort geslapen, want moesten natuurlijk weer vroeg het hostel uit en ben k met de bus naar Cairns gegaan! gisteravond aangekomen en was Anouk al zo lief om een hostel voor me te regelen (girlshostel:p). En me van de bus op te halen:)! Morgen ga k met haar beginnen aan mn duikcursus en heb er echt zon zin in:D:D!! Hoop echt dat t allemaal btje goed gaat, maar ja zoals ze hier zeggen, no worries!!
Ik blijf hier in Cairns tot de 25e en dan heb k een vlucht naar Sydney. Voor kerst en oud en nieuw, met wie hoe en wat ik dat ga vieren, dat weet k nog niet, maar komt allemaal wel goed:D!!!

Ik heb hieronder nog even een foto gedaan van onze reis door de out back, zodat jullie n btje een idee hebben waar we allemaal langs zijn gereden:)!!

No Worries, Kuz
Anna

  • 14 December 2008 - 07:41

    Papa:

    dag vlieg en vlug.
    lees net je nieuw verhaal met de grote belevenissen, die je meemaakt. fijn om te lezen dat je het nog steeds mooi vind om in austr. te zijn. gelukkig ben je straks af van bang zijn voor vreemde beesten.je went er al aardig aan. kerst begint bij ons op 25 december. kom je niet te laat in Sydney?
    groetjes

  • 14 December 2008 - 08:04

    Papa:

    natuurlijk wens ik je alvast heel fijne kerstdagen en een goed 2009 daar in australie
    groet

  • 14 December 2008 - 08:17

    Enneken:

    Heel veel plezier met duiken. Heb je ook een onderwatercamera? Dan kunnen we daar ook nog wat van meekrijgen!
    Hier heeft het gevroren, al twee nachten achterelkaar. Lekker koud dus (denk ik, want ik ben sinds maandag niet meer naar buiten geweest).
    Nou hele fijne kerstdagen, onder de zon, en een fijn oud en nieuw!!

    Liefs, Enneken

  • 14 December 2008 - 09:24

    Annemarie:

    ha anna
    heerlijk je paradijselijke belevenissen, zowel met mensen dieren als natuur. van de kredietcrisis heb je geen last. gaan we mark nog zien in de toekomst??
    ben je niet te laat voor de kerstnachtdienst in sydney? nou fijne tijd nog. ik ga vandaag de kerstboom opzetten. liefs je tante Anna Maria.

  • 14 December 2008 - 09:57

    Tim:

    Hey Anna, klinkk weer erg leuk allemaal! Ik zie dat je ook wat nieuwe huisdieren hebt?!? ;-) Veel plezier, en alvast prettige kerstdagen.
    Kuz Tim

  • 14 December 2008 - 11:27

    Mamma:

    Hoi Anna,
    vanmorgen gewerkt en van pappa gehootd over je belevenissen,dus meteen lezen!!Onvoorstelbaar,jij zo 'close'met sommige enge beesten...Veel plezier verder,misschien kun je in Cairns ook nog Wooffen?! Groetjes!

  • 14 December 2008 - 12:06

    Wiets:

    Hey meid, lijkt me heerlijk om te duiken! Hier nog 1 weekje en dan ga ik ook van mijn vakantie genieten met mijn schatje! René wil gaan skiën in Frankrijk. Heb gister alweer mijn kerstpakket gekregen. Een springtouw e.d. Niets eetbaars :)

    Ey doe rustig aan! Kus je zus

  • 14 December 2008 - 12:08

    Alice:

    Hey Schat!

    jeetje, je blijft maar bezig he, wat goed!! HAHAHA een kinder model lijkt me ook beter;) succes iig met je duiken!

    Kus!

  • 16 December 2008 - 15:02

    Fin:

    Hey Meis,
    je bent maar druk daar in Australie! Ik liep alweer een berichtje achter, maar nu ben ik weer helemaal up to date! Echt mooi strand daaro!! Ik wil ook de warmte in, want hier is het veels te koud :) Gelukkig houdt mijn vriendje warm af en toe !
    xx

  • 19 December 2008 - 21:19

    Enneken, Fokke & His:

    We hebben vandaag je kerstkaart gekregen! Leuk! Dank je wel!

    Liefs van ons drie

  • 23 December 2008 - 02:33

    Tante Aat:

    Hello Annamarie. Ik ben blij dat je zo'n fijne tijd hebt en wens je het allerbeste voor de toekomst. Vergeet niet het grootste wonder van het kerstgebeuren! Andrew leest soms je wedervaren ook. Hij vindt het erg interresant. Heel veel liefs van ons allemaal.l

  • 23 December 2008 - 02:33

    Tante Aat:

    Hello Annamarie. Ik ben blij dat je zo'n fijne tijd hebt en wens je het allerbeste voor de toekomst. Vergeet niet het grootste wonder van het kerstgebeuren! Andrew leest soms je wedervaren ook. Hij vindt het erg interresant. Heel veel liefs van ons allemaal.l

  • 23 December 2008 - 10:47

    Wiets:

    Nix mis met tante A. Moet ook nog maar 's naar Canada. Zou wel cool zijn als Andrew nlds kan lezen. Ey Andy how are you mate?! Can you read Dutch already? Notting wrong with that!
    Ow, en ik ga 3-4 jan naar Londen met Leen en Gil. Nou ja, als het kan natuurlijk. 27 dec Grun heb ik afgezegd. We gaan als jij er ook bij bent natuurlijk! x

  • 25 December 2008 - 10:48

    Susanna:

    Hele fijne kerst en bedankt voor je kaart!

    Oud en nieuw wordt vast gezellig!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Annamarie

Actief sinds 07 Aug. 2008
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 53075

Voorgaande reizen:

03 Juli 2017 - 11 Oktober 2017

Bas, Anna & little baby reis

03 December 2014 - 18 April 2015

Wens Chalet in Oostenrijk

12 April 2014 - 31 Oktober 2014

Werken in Tunesië!

11 December 2013 - 18 Maart 2014

Werken in Zwitserland

24 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: