Byebye Switzerland, Stopover Holland, Hello Tunis! - Reisverslag uit Crans-Montana, Zwitserland van Annamarie Woudstra - WaarBenJij.nu Byebye Switzerland, Stopover Holland, Hello Tunis! - Reisverslag uit Crans-Montana, Zwitserland van Annamarie Woudstra - WaarBenJij.nu

Byebye Switzerland, Stopover Holland, Hello Tunis!

Door: Annamarie Woudstra

Blijf op de hoogte en volg Annamarie

10 April 2014 | Zwitserland, Crans-Montana

Byebye Switzerland!
Zoals velen van jullie niet wisten was 17 maart mijn laatste dag in het mooie gebied van Crans-Montana. De laatste week heb ik doorgebracht met de familie van Myriam, vriendinnen Alice en Sanne, veel gasten en nog veel meer zon. Qua bruin worden dus het ideale weer, voor de pistes was dit echter niet zo'n succes. We hebben dan ook veel gechilled op de terrassen en verder rustig aan gedaan op de pistes. Op mijn laatste ochtend hebben Myriam en ik nog een heel lief afscheidscadeautje gekregen van onze kok; een echt Zwitsers zakmes :)! Ze vertelde erbij dat het lang geleden was dat ze zo goed met een team had samengewerkt, wat voor ons natuurlijk erg fijn was om te horen. Alledrie waren we ontroerd dat na deze intensieve samenwerking er ineens een einde was gekomen. Ook van Myriam afscheid nemen vond ik lastig, want ik wist immers niet eens of ik haar uberhaupt nog zou zien voor ik weer verder zou gaan... Maar gelukkig heb ik haar nog 1 weekje kunnen zien!

Stopover Holland!
Maandag 17 maart kon ik ideaal met de ouders van Myriam mee terug rijden naar Nederland. Superlief dat ze me mee konden nemen (met mijn overload aan bagage) en me helemaal naar Groningen hebben gebracht.
Lang kon ik niet genieten van de welcome back in mijn lievelingsstad, want de volgende morgen ging om half 6 de wekker voor een drie-daagse training bij Sunweb. Hier heb ik alles geleerd over wat ik de komende zomer zal gaan doen in Tunesie. Nadat ik donderdagavond terug kwam heb ik toch maar wat vrienden op de hoogte gebracht en hebben we het ouderwets gevierd in de soos.
Die zondag 23 maart is mijn zus 30 geworden en ook haar heb ik samen met mijn broer en andere zus kunnen verrassen met mijn stopover in Nederland :D!Wauw wat was dat lastig om een week ondergedoken te zijn gebleven haha. Maar wat was het heerlijk om al mn nichtjes weer te hebben gezien.
Meteen die avond heb ik mijn motor opgehaald en ook daarmee heb ik de afgelopen weken met veel plezier genoten van het heerlijke weer. Fantastisch om overal heen te kunnen gaan en wat ook nog veel leuker is dan auto rijden.

Dit verhaaltje schrijf ik op mijn laatste avond in mijn geweldige anti kraak woning. Wat heb ik met ontzettend veel plezier de afgelopen 4 jaar hier gewoond. Mooie feestjes op het dakterras, maar ook mooie zomeravonden, omgekeerd verstoppertje, even snel naar de hoornse plas kunnen gaan en mn beste vriend die naast me woont. Naar Groningen zal ik nog vaak terug keren, maar naar deze woning helaas niet meer....

Hello Tunis!
Van vrijdag op zaterdagnacht zal ik naar Tunesie vertrekken. Een nieuwe uitdaging op mijn reislijst. Hier zal ik voor Sunweb als reisleider aan de slag gaan. Als reisleider zorg je ervoor dat alle gasten worden opgehaald bij het vliegveld, ze worden naar hun hotels gebracht en verder kunnen ze met al hun vragen/suggesties bij je terecht. De gehele vakantie ben je hun aanspreekpunt. Doordat ik nog nooit in een Afrikaans land ben geweest, lijkt het me echt super om mee te maken hoe het daar is en alles er daar aan toe gaat. Ook zal de Ramadan plaats vinden tijdens de zomer, dus hier zal ik ook veel meer van meekrijgen dan tijdens mijn bijbaantje bij de shoarma ;).
Ondanks mijn stresslevel op het moment leek het me toch leuk om nog een laatste verhaaltje te schrijven voor ik naar Tunesie zal vertrekken. Uiteraard zal ik jullie af en toe ook daarvan op de hoogte houden.

Sorry voor iedereen die ik helaas niet heb kunnen bezoeken/zien tijdens mijn korte tijd in NL. In november zijn jullie de eersten ;)!

Liefs,
Anna

  • 10 April 2014 - 21:09

    Susanna:

    Brengen paps en mams je naar Schiphol?
    Of kom je nog deze kant op?
    Heel veel succes daar! Ik hoop dat het je daar goed bevalt.
    Van de ene vakantie naar de andere....
    Ik moet nog 5 dagen wachten...

  • 10 April 2014 - 21:24

    Enneken:

    Superieur dat je vandaag hier geweest bent! Heel veel plezier in Tunis!

  • 10 April 2014 - 21:27

    Enneken:

    Superieur = superleuk :)

  • 10 April 2014 - 21:30

    Jorien:

    Anna, reizigster. Jij bent wel erg veel weg de laatste tijd. Maar ik ben blij dat ik de eerste ben die je in november gaat bezoeken! We hebben elkaar dan immers ook al een jaar niet gezien... :(

    Nu je zo schrijft over jouw gigantische woning (die soms wel erg ver fietsen was), ben ik het er wel mee eens dat het een leuke woning was. Heb ik daar inderdaad ook fantastische avondjes meegemaakt op je heerlijke balkon en enge gangen..!

    Heel veel plezier tijdens je nieuwe avontuur in Tunesië! Zo skypen we de hele wereld over, haha.

  • 10 April 2014 - 22:06

    Wietske:

    Ik vond het ook leuk om je nog even gezien te hebben vandaag, ondanks alle stress (heel herkenbaar :)). Nog bedankt voor de pizza's. De dozen zijn gearriveerd op de juiste bestemming. (ik was eerst per ongeluk naar ons huis gereden. Dromer die ik ben (lees:moe)..

    Veel plezier meisje, en we horen hopelijk snel weer wat van je! Liefs

  • 11 April 2014 - 14:27

    Papa:

    Lieve Annamarie

    Een goede vlucht en veel werkplezier in Tunesië
    Groet papa

  • 12 April 2014 - 22:51

    Annemarie:

    Het is Afrika inderdaad maar ik denk bij Afrika toch meer aan 'donker' afrika. Hopelijk krijg je de kans om verder het werelddeel in te trekken. Kun je Hans Burgman of project fokke/enneken bezoeken. heel veel succes en werk ze.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annamarie

Actief sinds 07 Aug. 2008
Verslag gelezen: 601
Totaal aantal bezoekers 53076

Voorgaande reizen:

03 Juli 2017 - 11 Oktober 2017

Bas, Anna & little baby reis

03 December 2014 - 18 April 2015

Wens Chalet in Oostenrijk

12 April 2014 - 31 Oktober 2014

Werken in Tunesië!

11 December 2013 - 18 Maart 2014

Werken in Zwitserland

24 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: