Benvenuti a Milano! - Reisverslag uit Crans-Montana, Zwitserland van Annamarie Woudstra - WaarBenJij.nu Benvenuti a Milano! - Reisverslag uit Crans-Montana, Zwitserland van Annamarie Woudstra - WaarBenJij.nu

Benvenuti a Milano!

Door: Annamarie Woudstra

Blijf op de hoogte en volg Annamarie

06 Februari 2014 | Zwitserland, Crans-Montana

Oftewel; Welkom in Milaan!! Afgelopen weken hebben we grote business groepen verwelkomd en weer uitgezwaaid. Na deze drukke periode vonden we dat we wel een mini vakantie hadden verdiend en zijn we twee daagjes naar Milaan gegaan. Daarover straks meer....

Onze business groepen bestaan vooral uit advocaten, notarissen, chirurgen en alles uit die wereld. Vorige week hadden we toch wel de allerleukste groep ontvangen. 50 mensen van het UMC Utrecht. We waren al voorbereid dat ze op vrijdagavond een thema avond hadden en verkleed bij het diner zouden komen. Dat hebben we geweten: het thema van de gasten was "bekende duo's" en doordat we de dagen ervoor al leuk contact met ze hadden gehad, vonden we niet dat we achter konden blijven. Dankzij onze eigen feestjes bij Mesacosa hebben we snel wat in elkaar geflanst en gingen voor de gelegenheid als "Jut en Juul" het diner serveren. Geweldig vonden ze het dat we meededen met hun thema's. Na het eten hebben we dan ook mooi met zn allen verkleed en wel het dorp onveilig gemaakt!

Wat was ik de volgende ochtend blij dat mijn 4 jaren als student met een zwaar studentenleven toch nog ergens goed voor waren. Minder dan 3 uur slaap en een hele dag schoonmaken voor de boeg was ons programma voor de zaterdag. Wel hadden de gasten echt medelijden met ons, want ze vroegen de hele ochtend hoe het was en of we geen last van een kater hadden, wat erg lief was :).

Milaan
Na deze zware dag hadden we vrij tot vandaag en bedachten we wat naast het snowboarden nog meer leuk zou zijn. Nu bleek dat Milaan maar 3 uurtjes met de trein was (Groningen ligt ongeveer even ver van de bewoonde wereld in Nederland).
Dus wij trein geboekt en via de Couch surfing site een gratis slaapplek geregeld. Voor mensen die dit niet kennen; dit is een site waar van over de hele wereld mensen slaapplekken aanbieden, in ruil daarvoor kan je zelf ook ergens slapen als je op reis gaat.
En toen stonden we dinsdag in Milaan, omdat we vonden dat we iets cultureels moesten doen, hebben we de Duomo bekeken (1 of andere kerk in het centrum) en 1 of ander kasteel naast een park. Zo dat konden we afstrepen... (geloof mij, elke stad heeft een kerk in de stad en een kasteel ergens anders.)

Nadat we onze tassen bij onze host hadden neer gezet, vertelde hij over een couch surfing bijeenkomst die avond waarin allemaal hosten en mensen die daar slapen bij elkaar komen. Je kan daar dan ook heel goedkoop eten en drinken. We hadden daar uiteraard wel oren naar, al wilden we nu we toch in Italie waren wel een echte Italiaanse pasta of pizza eten natuurlijk. Dus besloten we dat de volgende middag maar te doen.

Die avond daar voelde echt weer als een backpackersavond. Allemaal verschillende nationaliteiten bij elkaar en iedereen gezellig met elkaar aan het kletsen. Wat had ik dat gemist! Myriam en ik kwamen al snel in gesprek met twee Italianen, uiteraard vertelden we over onze echte Italiaanse pasta die we wilden eten en je raad het al; deze twee mannen hebben de volgende middag heerlijke zelfgemaakte pasta pesto voor ons gemaakt. Dat noem ik nou echt cultureel doen; je leert de echte Italianen kennen, de huizen, hoe ze leven en we hebben zelfs geleerd wat het woord "pesto" betekent. Ondanks de stromende regen (we misten onze sneeuw echt) hebben we een super tweedaagse gehad!

Vandaag hebben we tussen het boarden door de voorbereidingen voor de nieuwe gasten gedaan. Onze laatste businessgroep voor de komende maand komt vannacht om half 2 aan, waardoor ik nu genoeg tijd heb dit blog te schrijven :). Vlak na dit bericht kreeg ik een telefoontje dat de bus kapot was. Ach half 4 is ook een mooie tijd. Volgende week begint de voorjaarsvakantie en zullen we weer families ontvangen, dat zal wel even een omschakeling worden.

Het zal je verbazen, maar tussen alle meiden die voor Wens Chalets werken zijn er ook nog een paar jongens. Éen daarvan gaat ons vanaf zaterdag een maandje helpen tijdens de drukke familieperiode.

Over familie gesproken; dinsdag is het eindelijk zover! Mijn lieve tantes Annemarie en Greet komen langs :D! Mijn naamgenootje Annemarie is echt mn suikertante, ze is meegegaan op een vlucht tijdens mn stewardessencarrière, heb een tijdje bij haar "gewoond" en heeft veel opzij gezet om aanwezig te kunnen zijn bij mijn diploma-uitreiking. Greet(je) heeft me het reizen meegegeven; van bergwandelen in Oostenrijk tot aan de Rocky Mountains in Canada en van de Eclipse in Frankrijk tot aan een Bar Mitswa in Israël, geweldige vakanties heb ik met haar beleefd. Echt superveel zin om hen te laten zien hoe het leventje hier is en lekker met ze de pistes op te gaan. Ben heel benieuwd hoe ze het hier in dit leuke Zwitserse plaatsje gaan vinden. Daarover de volgende keer meer!

Liefs,
Anna

• 07 Februari 2014 - 13:02

Annemarie:

Ja over dat couchsurfen hoor ik verschillende verhalen:) Maar inderdaad leuk om het zo eens mee te maken. Was jou eerste keer ook?
    Heb ook heeeel veel zin om te komen. Nu alleen maar regen hier! Hopelijk de zon volgende week....