Tunesië - Stopover Holland - Griekenland (lLesbos - Reisverslag uit Míthymna, Griekenland van Annamarie Woudstra - WaarBenJij.nu Tunesië - Stopover Holland - Griekenland (lLesbos - Reisverslag uit Míthymna, Griekenland van Annamarie Woudstra - WaarBenJij.nu

Tunesië - Stopover Holland - Griekenland (lLesbos

Blijf op de hoogte en volg Annamarie

06 September 2014 | Griekenland, Míthymna

Wanneer je op reis bent of aan het werk in het buitenland leef je niet alleen letterlijk, maar ook figuurlijk in een soort van andere wereld. Deze wereld noem ik altijd een soort bubbel. Je kan mensen vertellen hoe het is, foto's sturen, zelfs berichten zoals dit, maar de "echte" bubbel waar je in zit kan je niet overbrengen. Het is een gevoel, en misschien herken je het zelf wel nadat je op vakantie bent geweest.
Dat gevoel, die bubbel, wil je graag zo lang mogelijk vast houden na je vakantie of reis, want je weet dat als je die los laat, dan begint het "echte" leven weer.

Dit ging er door me heen toen ik mijn tickets voor Griekenland kreeg. Ik had precies 10 uur te overbruggen in Nederland. Om niet alle toeters en bellen tevoorschijn te halen (geloof me, eind oktober heel graag) heb ik besloten gewoon 's middags met een vriend af te spreken en verder te relaxen op het vliegveld, mijn tweede thuis tijdens mn stewardessentijd.

Heerlijk even niets aan mn hoofd, geen telefoon die af kan gaan (geloof me, daar ben je aan toe als je altijd 24/7 bereikbaar bent voor je gasten), geen lastige vragen, en vooral even acclimatiseren voor je volgende werkzaamheden.

Doordat mn broer bijna in Tunesie stond op het moment dat ik alweer weg was, heb ik hem maar even op de hoogte gesteld van mijn aanstaande vertrek. En toen is hij superlief naar Schiphol gekomen om me uit te zwaaien naar mn volgende bestemming :D! Mijn neefje heeft hij ook onderweg ook nog even opgepikt dus ook hem nog even gezien. Een andere vriend uit Groningen ging diezelfde ochtend voor en half jaar backpacken naar Zuid-Amerika dus ook daar om 3 uur 's nachts nog even een kopje koffie mee gedaan.
Al met al dus een drukke en erg leuke dag/nacht gehad dus op mn tussenstop haha.

Tunesië
Het afscheid in Tunesië viel me zwaar. Je hebt met je collega's alles vanaf het begin tot eind vorm gegeven, alles hebben we zelf opgebouwd en gemaakt zoals het nu stond. We waren echt een superteam met zn 3en. Altijd hadden we iets over voor de ander en je weet precies wat je aan elkaar hebt. Ook heb je natuurlijk een leven opgebouwd met vrienden, vriendinnen enz. dit laat je achter en je gaat opnieuw naar een nieuwe, vreemde, andere omgeving. De laatste week was dan ook een week van afscheid nemen en beloftes maken. Wat een superleuk en lief afscheidsfeestje gehad.

Griekenland!
Wat heb ik gelachen toen ik hier aan kwam! De luchthaven is werkelijk de kleinste van de wereld. Stokoud en superschattig. We kwamen aan, werden opgehaald met een bus,kwamen binnen 30 sec bij de arrivals, er was welgeteld 1 bagageband (meteen als je binnenkomt) en de bagage kwam er meteen op. Meteen bij de bagageband was de deur naar buiten, nee, niet naar een andere hal, maar gewoon echt buiten! Geweldig toch :)! Nog een hele mooie:
Serieus, dan hadden mn collega's het over hotels, dacht ik echt; "waar staan de hotels dan"? Blijken het gewoon een soort vergrote huizen te zijn met het bordje "hotel" erop geplakt! Haha en dat is uiteraard niet het enige verschil met het (massa)toerisme in Tunesië!
Naar Tunesië komen de mensen vooral voor de zon, zee en het strand. Hier komen veel mensen ook om het eiland te verkennen en daarbij is het mooie weer leuk meegenomen.
Tunesië is zo plat als Nederland. Lesbos heeft alleen maar bergen en veel verschil in het westen en zuiden van het land.
Er is ook een hele leuke overeenkomst!! Tunesië heeft 70 miljoen olijfbomen en Lesbos heeft er ook zo'n 11 miljoen!

Het is hier zoo groen, ik merk gewoon dat de lucht hier een stuk zuiverder is. 'S avonds koelt het wel snel af. Een vestje is eigenlijk altijd wel nodig om mee te nemen, maar overdag is het nog heerlijk warm gelukkig.

Ik kom hier in een uitgespreid bedje, voor mij is het vooral belangrijk dat ik snel leer wat de leukste en belangrijkste dingen op het eiland zijn en daarbij de namen van de plaatsen te weten. Morgen ga ik dan ook meteen mee met een excursie naar het Vulkanische Westen. Hier is het Versteende Woud. Door vulkanen is er een aslaag over de bomen gekomen en in conbinatie met de regen en wind zijn deze versteend geraakt. Het hele eiland Lesbos staat trouwens op de werelderfgoedlijst van Unesco, hierdoor mag er nergens meer zomaar gebouwd worden.
Meer over Griekenland en mijn leven hier volgt snel.

Annemarie, je bent een held; mijn boterhammen met appelstroop zijn heerlijk!

Greetje, je hebt gelijk, het is het eiland van de lesbiennes, dit weekend is er een festival begonnen waar ze allemaal naartoe gaan.

Op één van de foto's hieronder zie je de mooie zonsondergang vanaf het balkon van mn huis.

Kus,
Anna






  • 06 September 2014 - 22:16

    Gilbert :

    Leuke update Anna!

  • 06 September 2014 - 23:01

    Mama:

    Ha Annamarie, je wordt niet zomaar in 't diepe gegooid op je nieuwe bestemming gelukkig! Eerst leuke excursie's maken die je anderen dan weer kan aanprijzen! Je werkt met meer mensen van Sunweb? Je bewoond zelf een huis? Dus niet een appartement in hotel of zo?!
    Nou ja, genoeg indrukken in elk geval voor je. Werk ze de komende tijd!

  • 07 September 2014 - 09:36

    Annamarie:

    Hooi moeder! Ik heb een appartementje hier met een prachtig uitzicht, midden in het bos. We werken hier met zijn 3en, maar 1 collega gaat over een paar weken naar huis en dan blijven we met z'n tweeen over.
    Helaas doe ik de excursies op mn (enige) vrije dag. Met een uitgespreid bedje bedoelde ik vooral dat ik niet alle excursies nog hoef te bedenken, contacten leggen met organisaties/restaurants/kroegjes zoals in Tunesië. Dat hebben mijn collega's allemaal al voor me gedaan :).

  • 07 September 2014 - 10:59

    Susanna:

    Ik snap nou niet waarom je overgeplaatst bent. Liefde over? Waren jullie met teveel daar? Nieuwe uitdaging? Ik bel je binnenkort wel even.

  • 07 September 2014 - 22:50

    Wiets:

    Leuk poekie. Groen en bergen, dat klinkt super.
    Heb nog steeds geen tijd gehad om naar tickets te kijken.
    Je hoort het nog wel. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annamarie

Actief sinds 07 Aug. 2008
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 53087

Voorgaande reizen:

03 Juli 2017 - 11 Oktober 2017

Bas, Anna & little baby reis

03 December 2014 - 18 April 2015

Wens Chalet in Oostenrijk

12 April 2014 - 31 Oktober 2014

Werken in Tunesië!

11 December 2013 - 18 Maart 2014

Werken in Zwitserland

24 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: