Hallo Zwitserland! - Reisverslag uit Crans-Montana, Zwitserland van Annamarie Woudstra - WaarBenJij.nu Hallo Zwitserland! - Reisverslag uit Crans-Montana, Zwitserland van Annamarie Woudstra - WaarBenJij.nu

Hallo Zwitserland!

Door: Annamarie Woudstra

Blijf op de hoogte en volg Annamarie

16 December 2013 | Zwitserland, Crans-Montana

Vrijdagnacht om 4 uur was het zover. Nadat we tot half 2 de finale van expeditie robinson nog gezellig samen in bed hadden gekeken, werden Myriam en ik welgeteld na 2 uur slapen alweer ontwaakt uit onze mooie Zwitserse dromen. Maar was het wel een droom? Nee, we gingen echt die ochtend naar Zwitserland!!

Schiphol <3! Mijn liefde voor Schiphol zal niet snel overgegaan, wat een geweldige sfeer, mooie luchthaven en leuke winkels. De ouders van Myriam waren zo aardig om ons te brengen en nadat ik met mijn liefste glimlach op de 4 kilo overbagage had ingeleverd (en er dus niet hoefde te betalen) liepen we gerustgesteld naar onze gate. Bij onze gate hebben we meteen andere Wens Chalet medewerkers ontmoet, waaronder het meisje (Sophie) dat in ons team komt werken. Na kennis gemaakt te hebben zijn we op weg gegaan naar Geneve met maar een uurtje vertraging . Op Geneve aangekomen zijn we verder met de trein en de funiculaire (treintje dat de berg oprijdt) naar onze nieuwe woonplaats Crans Montana gegaan. In de trein hadden we een fantastisch uitzicht op het bekende meer van Geneve (Ik heb deze rit veelal geslapen, maar dat terzijde).

Chalet Vermala. Na deze ontzettend interessante rit zagen we voor het eerst sneeuw!!! Ja ook echt, want er is hier nog nauwelijks sneeuw gevallen. De laatste keer was op 6 december en de eerstkomende keer dat er weer sneeuw valt zal waarschijnlijk 19 december zijn (fingers crossed). Voordeel hiervan is natuurlijk dat we stralend mooi en heerlijk weer hebben. Nadeel is dat lang niet alle pistes open kunnen. Door de bewoonster van het Chalet die tevens onze kok zal zijn voor de komende maanden werden we naar onze verblijven gebracht. En wat een verschil met mijn tentje van de zomer; Een eigen kamer, met bureau, douche, wastafel enz. Superblij mee :)! Ondertussen waren ook andere medewerkers aangekomen die in de Chalets in Frankrijk gaan werken. Vrijdagavond hebben we met z'n allen gedineerd en heeft onze kok een heerlijke maaltijd bereid. Zij kan echt geweldig koken, dus ik ga weer eens 10 kilo aankomen op mijn reis. Op dit moment is mijn hoop ook gevestigd dat ik het zo druk met de gasten zal hebben om dan te weinig tijd te hebben om te eten! Ik dwaal af. Na het eten hebben we een relaxed avondje gehad en iedereen een beetje leren kennen.

Zaterdag was onze eerste “werkdag” en van 8 uur ’s ochtends tot 19.00 uur ’s avonds hebben we een heleboel informatie gekregen. Administratie, commissies, gasten, chalets echt van alles. Nadat we weer voortreffelijk hadden gegeten, was iedereen dan ook behoorlijk moe en ging op tijd naar bed (voor Myriam en mijzelf is dat dan weer op een iets ander tijdstip).

Zondag zijn al onze nieuwe vrienden vertrokken naar hun eigen Chalets in Frankrijk. Hierna bleven Sophie, Myriam, onze kok Marianka en ik met zn 4en over. Vol frisse moed zijn we begonnen aan onze eerste taak; Dit immens grote chalet omtoveren tot een knusse gezellige kerstsfeer. Op elke verdieping (4) hebben we dan ook een kerstboom neergezet en mooi versierd. Verder op zoveel mogelijk plekken mooie stukjes en kerstverlichting. Zondagavond hebben we in onze mooie staf huiskamer met Nederlandse tv heerlijk boer zoekt vrouw gekeken en een relaxed avondje gehad.

Maandagochtend was het weer vroeg dag en zijn we naar het dorp gegaan om alles te overleggen met de organisaties van de ski verhuur, ski passen en ski lessen. Vanuit het Chalet bieden we deze activiteiten voor een gereduceerde prijs aan aan onze gasten dus is het goed om te weten op welke manier we dit allemaal moeten organiseren met de verschillende bedrijven. Van de ski verhuur mogen wij als staf het hele seizoen gratis ski’s en snowboards lenen wat vooral voor mij heel erg chill is. Morgen gaan we nogmaals langs bij de ski lessen en gaan we nog even wat lesjes proberen te krijgen (onder het mom dat de nieuwe instructeurs nog even kunnen oefenen ;)). Aangezien we deze week nog ontzettend veel moeten doen hebben we vanmiddag een “to do” lijstje gemaakt waar we de donderdag als dag voor “onvoorziene activiteiten” hebben ingedeeld. Voor ons betekent dit eigenlijk een dagje vrij om heerlijk even de pistes te verkennen!

Vrijdag zullen onze eerste gasten arriveren. Betekent dit dat het hier op het moment saai is? Nee, uiteraard niet. Afgelopen weekend was er een groep salesmensen op vakantie in ons chalet, wat erg gezellig was. Want ja, sales mensen zullen zichzelf niet zijn als ze niet allemaal het grootste woord wilden hebben. Een hoop bier en blablabla dus. Gisteren zijn de eigenaars en klusjesmannen in het chalet gearriveerd dus ook hier kunnen we even gezellig een praatje mee maken. De klusjesmannen komen hier elk jaar aan het begin van het seizoen om aan alle kleine dingetjes van het Chalet te werken. Zo hebben ze vandaag de WIFI gemaakt!! Zoals jullie begrijpen ben ik nu al ontzettend blij met deze mensen, aangezien de wifi die we hadden echt dramatisch was. Het voordeel van deze dramatische WIFI was wel dat ik eindelijk weer tijd had een mooi boek te lezen, dus wat dat betreft hebben jullie dit niet gelezen en blijf ik lekker nog even alleen met mijn boekje en de voorbereidingen niet te vergeten ;)!

Of ik als de gasten er zijn regelmatig zal blijven schrijven hangt een beetje van de drukte af, maar ik zal het in ieder geval proberen!

P.S. Ondanks dat ik hier nog maar 3 dagen ben, voelt het echt alweer als veel langer. 1 ding is duidelijk, in de Zwitserse bergen is de frisse lucht heerlijk!

Liefs,
Anna

  • 16 December 2013 - 21:06

    Enneken:

    Leuk verhaal! Leuk als je ijd kunt vinden om ons op de hoogte te houden!

  • 16 December 2013 - 22:46

    Klaas:

    Mooi, dat je uitgebreid van je laat horen. Dat je alles goed onder controle hebt zo te lezen. Houden zo!

  • 16 December 2013 - 22:51

    Annemarie:

    Leuk je belevenissen te lezen, veel (werk)plezier in het mooie Zwitserland!

  • 16 December 2013 - 23:03

    Adrie:

    Heel fijn dat je zo geniet en sterkte met de voorbereidingen voor de gasten!

  • 17 December 2013 - 13:24

    Wiets:

    Leuk! Ik heb nu al zin om langs te komen! Heb je plek voor 2 volw en 2 kindjes?

  • 17 December 2013 - 15:02

    Gilbert:

    Enjoy!!

  • 17 December 2013 - 18:27

    Sarah:

    Leuk Anniee, wat schrijf je mooi!
    Have funn met je mooie witte snowboots ;)

    dikke kus!

  • 17 December 2013 - 20:52

    Tante Annemarie:

    Om verwarring te voorkomen. Ik meen nog niet geschreven te hebben maar zie wel mijn naam. Ja heerlijk he die frisse lucht! Ik ga me ook voorbereiden.....

  • 19 December 2013 - 21:12

    Susanna:

    frisse lucht, dus dat betekent dat je gestopt bent met roken???

    Zwitserland is echt mooi!!! Ben jaloers!!!!

    Heel veel plezier meissie en tot gauw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annamarie

Actief sinds 07 Aug. 2008
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 53179

Voorgaande reizen:

03 Juli 2017 - 11 Oktober 2017

Bas, Anna & little baby reis

03 December 2014 - 18 April 2015

Wens Chalet in Oostenrijk

12 April 2014 - 31 Oktober 2014

Werken in Tunesië!

11 December 2013 - 18 Maart 2014

Werken in Zwitserland

24 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: