Merry Christmas iedereen!! - Reisverslag uit Crans-Montana, Zwitserland van Annamarie Woudstra - WaarBenJij.nu Merry Christmas iedereen!! - Reisverslag uit Crans-Montana, Zwitserland van Annamarie Woudstra - WaarBenJij.nu

Merry Christmas iedereen!!

Door: Annamarie Woudstra

Blijf op de hoogte en volg Annamarie

25 December 2013 | Zwitserland, Crans-Montana

Eerste kerstdag; een mooie dag om een update te schrijven over mijn belevenissen hier dacht ik zo. Zoals vaak als Annamarie iets wilt gebeurt het ook en woensdagmiddag hadden Myriam en ik dan ook onze eerste snowboard les in de sneeuw! Nadat ik mijn skipas uiteraard vergeten was mee te nemen en deze gebracht werd door de kok stonden we bovenaan de piste in een grote groep. De instructeur vroeg of we al iets konden, tja dat konden we op zich wel dachten we. Verkeerd gedacht natuurlijk. We moesten 1 voor 1 een stukje naar beneden boarden en bij ons ging dat faliekant mis. Ergens in de berm heb ik m’n board maar uit gedaan om weer terug te lopen naar de groep en ja hoor daar ging hij “doei mooi snowboard” de hele piste af naar beneden… sneutjesactie nummer twee binnen een uur, dit gaat lekker. Gelukkig waren de instructeurs allemaal met elkaar in contact en iemand anders bracht hem met de lift weer naar boven :). Na deze geweldige entree werd bedacht dat het handig is om Myriam en mij 1 op 1 begeleiding te geven voor de les. En dit ging super! We kregen les van twee aardige en enthousiaste meiden die goede tips gaven.

Donderdag werd een “last-minute-check-dagje”. We moesten nog aantal dingen kortsluiten met de skischool en de skipassenverkoop. Aangezien we zelf de skipassen aanmaken voor onze gasten, moesten we dat programma op onze laptop hebben en info over hoe het precies werkt. Dit is net als de skilessen een extra service aan de gasten zodat ze dat zelf niet allemaal hoeven te regelen.

Vrijdag: De eerste gasten arriveren!! En wat een verschil met gasten op de camping. Ze verwachten meer en andere dingen. Ze hoeven niet vermaakt te worden, maar willen gewoon zo min mogelijk problemen. Maar ja ik heb al zo’n beetje een standaard manier ontwikkeld om met verschillende soorten gasten om te gaan en ook bij deze mensen werkt dat prima :). Het verschil bij ons team is dat er niemand echt hoofd- of eindverantwoordelijk is, wat het vooral in het begin erg lastig maakt. Want als je iets niet weet, wie weet het dan wel? En wie neemt dan uiteindelijk de beslissing als die er gemaakt moet worden. Ik vind dit af en toe lastig omdat ik van de zomer erg gewend was dat ik die beslissingen maakte en nu wil ik dat eigenlijk nog steeds doen, dus we zullen zien hoe dit zich verder ontwikkeld.

Ik zal vanaf zaterdag vertellen hoe een werkdag er ongeveer uitziet:
6.30 wekker
7.15 ontbijt klaar zetten, toetje of voorgerecht maken voor avondeten, schoonmaken kamers
11.30 vrij!
15.00 of 17.00 helpen met voorbereiding avondeten daarna eten serveren, keuken schoonmaken
22.00 vrij!

Elke dag hebben we dus gebroken diensten, waardoor ik nu mooi dit blog kan schrijven. Ik hoor je denken; waarom sta je nu dan niet op de piste?!?!?? Jaaa dat willen wij ook heeeel graag, maar het is dus een drama qua sneeuw. Sinds 6 december is er niets meer gevallen en dat merk je in het gebied. Gisteren waren bijna alle liften dicht vanwege harde wind en ook voor vandaag is het niet veel beter geworden. Elke dag hopen we op nieuwe sneeuw, maar steeds verandert het en valt het toch weer niet…

Iets anders wat opvalt aan de werkdag: Annamarie in de keuken aan het werk, zo’’n keukenprinces ben ik nooit echt geweest. En toch vind ik het echt super. Van de kok leren we heel veel over het maken van allerlei lekkere dingen. Soms zegt ze ’s ochtends gewoon “Annamarie jij gaat dat en dat maken” en moet je zelf maar uitzoeken hoe je dat dan doet. Het is echt fijn dat ze ons daar heel vrij in laat en niet constant controleert of het allemaal wel goed gaat (een aantal gerechtjes zijn hierbij natuurlijk wel gesneuveld). Onze kok woont hier trouwens al 13 jaar en in een Nederlandse vrouw van 57. We kunnen verder heel goed met haar opschieten, dus het is een heel relaxed sfeertje tijdens het werken. Om 19.00 begint het diner van de groepen en dan jagen we er in een uur bij iedereen een 3 gangen diner erdoorheen. We staan er nog steeds versteld van dat dat mogelijk is haha.

Na onze eerste keer boarden zijn we nog twee keer gegaan. In principe willen we proberen om de twee dagen de piste even op te gaan om het gevoel van het boarden goed onder de knie te krijgen. Helaas kon dat gisteren dus niet vanwege de pistes. Morgen zijn we voor het eerst een dag vrij en zijn we toch echt van plan om even een tochtje te gaan maken (duimen op sneeuw vannacht).

Zoals je ziet vermaak ik me super hier! In het team weet ook iedereen steeds meer wat zijn/haar taken zijn waardoor alles steeds beter verloopt. Doordat Myriam en ik hier het hele seizoen zijn regelt Myriam de financiën en regel ik alle contact tussen de ski school voor skilessen en skipassen en de gasten. Dit is vooral erg leuk op dagen als vandaag als om 7 uur de eerste gasten komen vragen of de pistes wel open zijn en de skilessen doorgaan, maar ja dat maakt het ook een beetje uitdagend allemaal .

Volgende week hebben we dubbel zoveel gasten als nu, dus wordt het echt een drukte. Gelukkig krijgen we vanaf zaterdag weer een teamgenootje erbij en zijn we dan in totaal met 6 meiden (als dat maar goed gaat haha).

Tot snel,
Anna

Ps. Foto's komen op fb!

  • 25 December 2013 - 15:23

    Wiets:

    Nice. Tot snel!

  • 25 December 2013 - 17:28

    Greet:

    Hee wat een leuk en enthousiast verhaal. En spreekt als een ervaren begeleider (in mpeilijk en niet-moeilijke situaties. Heet dat niet management? Succes verder en wie weet tot in februari,
    greet

  • 25 December 2013 - 18:57

    Steven:

    Hey Anna, lekker bezig hoor!! :)

  • 28 December 2013 - 22:39

    Annemarie:

    Heel leuk, heb nu echt een voorstelling hoe het er aan toe gaat. Lange dagen hoor. Alvast fijne oud en nieuw!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annamarie

Actief sinds 07 Aug. 2008
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 53107

Voorgaande reizen:

03 Juli 2017 - 11 Oktober 2017

Bas, Anna & little baby reis

03 December 2014 - 18 April 2015

Wens Chalet in Oostenrijk

12 April 2014 - 31 Oktober 2014

Werken in Tunesië!

11 December 2013 - 18 Maart 2014

Werken in Zwitserland

24 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: